• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186083
+
-

نقل قول

اخذ مجوز استخدام ۱۱هزار مربی پرورشی مدارس
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مجوز ابتدایی جذب ۱۱هزار مربی پرورشی از رئیس‌جمهور گرفته شده و بعد از تأیید قطعی این مجوز شرایط جذب، زمان آزمون و نحوه انتخاب افراد به‌عنوان مربی تربیتی متناسب با اطلس نیاز جغرافیایی برنامه‌ریزی می‌شود. در حال حاضر ۴۷هزار مربی تربیتی در آموزش و پرورش حاضر هستند که 7هزار نفر آنها در شرف بازنشستگی هستند و ۵۰درصد بالای ۲۰سال سابقه خدمت دارند.

افزایش 8/5درصدی پرونده‌های پزشکی قانونی در سال‌جاری
مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی تهران: طی ۹ ماهه امسال ۸۰ هزار ۵۹۷ پرونده به‌دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع داده شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته(۱۴۰۰) با ۷۴هزارو۲۷۴ پرونده ۸.۵درصد رشد داشته است. اینگونه موارد نیاز به تحقیقات کارشناسان امور اجتماعی دارد که عوامل متعدد درآن تأثیر‌گذار هستند و فقط یک دلیل خاص نمی‌تواند درآن تأثیرگذار باشد.

آرایشگاه‌ها حق ارائه خدمات پزشکی زیبایی ندارند
بابک سلحشور، مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی:‌آرایشگرها به هیچ وجه اجازه ارائه خدمات پزشکی در حوزه زیبایی را ندارند و چنانچه به فردی آسیبی وارد کنند علاوه بر لزوم جبران خسارت، مرتکب جرم نیز شده‌اند. براساس گزارشی که او ارائه می‌کند، مطابق آمارهای موجود و براساس پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی در کل کشور، موضوع جراحی پلاستیک و ترمیمی با هزار و ۲۵ شکایت پس از دندانپزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان و زایمان، در رتبه چهارم میزان قصور و شکایات در 8ماهه سال‌جاری قرار گرفته است.

نیمی از معتکفان امسال دهه‌ هشتادی‌ها  بودند
حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی: بیش از نیمی از جمعیت معتکفین امسال را دهه هشتادی‌ها تشکیل دادند. بیش از 613هزار معتکف در 3هزار و 957مسجد سراسر کشور، حضور داشتند که 352هزار نفر آنها معادل نیمی از کل جمعیت معتکفین دانش‌آموزان دختر و پسر دهه هشتادی بودند. تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشتاز بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :