• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186042
+
-

به یاد آن 2فینال

لیورپول - رئال یک دیدار انتقامی است اما آیا زور لیورپول به انتقام می‌رسد؟

به یاد آن 2فینال

امشب دیدار فینال فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا تکرار می‌شود. لیورپول که در فینال یک بر صفر به رئال‌مادرید باخته بود، حالا در دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت‌های این فصل میزبان حریف اسپانیایی است. لیورپولی‌ها زیاد از انتقام صحبت‌ نکرده‌اند چون فصل پیش و قبل از فینال بازیکنان این تیم مخصوصا محمد صلاح بارها از انتقام شکست در فینال قبلی سخن به میان آورده بودند که بعدا سرافکنده شدند.
2تیم همچنان مصدومانی دارند که تکلیفشان مشخص نیست. گفته می‌شود داروین نونیس که در بازی با نیوکاسل دچار آسیب‌دیدگی کتف شد، به بازی امشب می‌رسد اما قطعی نیست. لوئیس دیاس و کوناته همچنان مصدومند اما ژوتا و ویرجیل فن‌دایک به تمرینات و ترکیب برگشته‌اند. در اردوی رئال‌مادرید بازیکنانی مثل لوکاس واسکس، کورتوا، کارواخال و آلابا اخیرا از مصدومیت برگشته‌اند اما هنوز قطعی نشده که کریم بنزما در این بازی حضور دارد یا نه. تونی کروس و شوامنی به‌دلیل بیماری و فرلان مندی و ماریانو به‌دلیل مصدومیت خط خوردند.
استفان کواچ رومانیایی داور بازی رفت رئال‌مادرید و لیورپول شد. رئالی‌ها از این داور خاطره دارند. کواچ پیش از این فقط یک‌بار برای رئال‌مادرید قضاوت کرده؛ بازی رفت با سیتی در مرحله نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد که با نتیجه 4 بر 3 به‌نفع سیتی با پایان رسید. خاطره خوب رئالی‌ها به این دلیل است که آنها توانستند در بازی برگشت آن شکست را جبران کنند.
لیورپول پس از تحمل شکست‌های تحقیرآمیز، 2مسابقه است که به دور پیروزی برگشته و توانسته اورتون و نیوکاسل را در 2بازی سخت با نتیجه 2 بر صفر ببرد. رئال‌مادرید 4پیروزی پیاپی پس از شکست مقابل مایورکا به‌دست آورده است. 2تیم در سال‌های اخیر 2فینال را با هم برگزار کرده‌اند و درمجموع 3فینال که 2تا به سود رئال تمام‌شده است.
    فده والورده در این فصل 12گل برای رئال زده که تنها 5گل تا آمار خامس در سال2017 که بیشترین تعداد گل یک هافبک در تاریخ باشگاه رئال در یک فصل است، فاصله دارد.
    والورده هم مثل تونی کروس هر وقت گل می‌زند، برای تیمش خوش‌شانسی می‌آورد. فدریکو که سومین گلزن برتر تیم پس از بنزما و وینیسیوس 16گله است، در این فصل در 11بازی گل زده که هر بار رئال‌مادرید پیروز شده است. در کل فصل‌ها در 17بازی گل زده که رئال هر 17تا را برده است. او در کاستیا (تیم دوم رئال) هم در 3بازی گل زد که در هر 3بازی پیروز شدند و در تیم ملی اروگوئه نیز در 4بازی گل زده که حاصلش 4پیروزی بوده است.
    والورده با 24سال و 11روز سن، جوان‌ترین بازیکن اروگوئه‌ای تاریخ است که به 150بازی در لالیگا رسیده؛ 126بازی با رئال‌مادرید، 24بازی با دپورتیوو لاکرونیا، 92برد، 32مساوی، 26باخت، 12گل، 9پاس‌گل، 10کارت زرد.
    لیورپول در 3بازی اول خود مقابل رئال‌مادرید در رقابت‌های اروپایی بین سال‌های 1981 تا 2009 پیروز شد. از آن زمان قرمزها در 6بازی مقابل این تیم بدون برد بوده و 5بار شکست خورده و تنها یک تساوی به‌دست آورده‌اند. این طولانی‌ترین روند بدون برد لیورپول مقابل یک تیم خاص در تاریخ رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود.
    این چهارمین سفر رئال به آنفیلد است. رئالی‌ها پس از آنکه سال2009 با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند، 2بار دیگر به آنفیلد رفتند و گلی نخوردند؛ پیروزی 3 بر صفر و تساوی بدون گل.
    رئال در سال‌های اخیر در انگلیس نتایج خوبی نگرفته. فصل پیش به چلسی و منچسترسیتی در این کشور باختند و در اسپانیا جبران کردند. رئال تنها یک‌بار در 7سفر آخر خود به انگلیس موفق به کسب پیروزی شده که آوریل2022 مقابل چلسی بوده. در سایر دیدارها 2مساوی به‌دست آورده و 4شکست.

نبرد پدیده‌ها
ناپولی و اینتراخت ششمین بازی مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان  را برگزار می‌کنند

پدیده این فصل اروپا با پدیده فصل پیش بازی دارد. فصل قبل اینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا شاهکار کرد و علاوه بر حذف بارسلونا تا فینال و قهرمانی هم پیش رفت. حالا این تیم آلمانی با ناپولی بازی می‌کند؛ تیمی که بهترین تیم این فصل اروپا محسوب می‌شود. ناپلی‌ها 17امتیاز با اینترمیلان فاصله دارند و چیزی نمانده که پیش از پایان فصل قهرمانی خود را در سری‌آ قطعی کنند.
     این سومین باری است که 2تیم با هم روبه‌رو می‌شوند. هر 2بازی قبلی را تیم آلمانی در فصل
95-1994 با نتیجه یک بر صفر از حریف ایتالیایی خود برده بود.
    اینتراخت در دیدار با ایتالیایی‌ها رزومه خوبی دارد؛ تنها 2شکست در 11تقابل و 6برد و 3تساوی مقابل ایتالیایی‌ها. آخرین بار تیم پالرمو بود که فرانکفورت را سال2006 با حساب 2 بر یک شکست داد.
    ناپولی به روند نتیجه‌نگرفتن مقابل آلمانی‌ها پایان داده. آنها در 10رویارویی نخست نتوانسته بودند حریفان آلمانی را ببرند؛ 5تساوی و 5شکست اما در 2بازی ‌آخر جبران کردند و لایپزیش و ولفسبورگ را در رقابت‌های اروپایی شکست دادند.
    اینتراخت یازدهمین تیم مختلف آلمانی است که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند. آنها در فینال جام باشگاه‌های اروپا هم حضور داشتند اما در فرمت فعلی لیگ قهرمانان اولین‌بار است به این مرحله می‌رسند. با این حساب، بوندس‌لیگا بهترین لیگ در اروپا محسوب می‌شود و 11نماینده این تیم در مراحل حذفی از 10نماینده لالیگا سبقت گرفته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :