• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184049
+
-

مدیران سابق، قصد زهرچشم گرفتن از مدیران جدید را داشتند

استخدام اوباش برای پنهان کردن فساد مالی

انتظامی
استخدام اوباش برای پنهان کردن فساد مالی

مدیران سابق شرکت، برای افشا نشدن فساد مالی‌شان، اقدام به اجیر کردن اراذل و اوباش سطح یک تهران کردند تا با تهدید مدیران جدید، از افشای فساد مالی‌شان جلوگیری کنند.
مدتی قبل، مدیران جدید یک شرکت دولتی با حضور در اداره پلیس از تعدادی اراذل و اوباش به اتهام تهدید، تخریب و ضرب و شتم شکایت کردند. براساس شکایت آنها، عده‌ای از اراذل و اوباش، دست به اقدامات خطرناکی از جمله به آتش کشیدن خانه مدیرعامل جدید، به آتش‌کشیدن خودروی منشی شرکت، ضرب و شتم شدید پسر یکی از مدیران این شرکت و... زده بودند و این اقدامات مجرمانه آنها در نقاط مختلفی از کشور رخ داده بود.
با این شکایت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و از آنجا که در شرکت موردنظر حدود۵۰ تا۶۰ هزار نفر مشغول به‌کار بودند و این احتمال وجود داشت که علاوه بر امنیت روانی، امنیت شغلی آنان نیز به خطر بیفتد، تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس پایتخت، تحقیقات در این پرونده را آغاز کردند. ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که مدیران قبلی شرکت که به تازگی برکنار شده بودند، تخلفات مالی گسترده‌ای داشته‌اند. از سوی دیگر معلوم شد که اراذل و اوباشی که دست به اقدامات شرورانه زده بودند، به‌ احتمال زیاد با مدیران قبلی شرکت در ارتباط بوده و از طرف آنان اجیر شده‌اند. با این اطلاعات، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مخفیگاه اراذل و اوباش در تهران، ایلام، استان مرکزی و مازندران شناسایی شد. از آنجا که متهمان با هم در تماس بودند، مأموران باید در عملیاتی همزمان آنها را دستگیر می‌کردند و به همین دلیل، این عملیات با پیچیدگی‌های زیادی همراه بود. در این شرایط تیم‌های پلیس با حضور در استان‌های مورد نظر و محاصره مخفیگاه‌های متهمان، در یک عملیات ضربتی که تنها 40دقیقه به طول انجامید، موفق شدند 4 متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند. آنها پس از دستگیری، به تهران انتقال یافتند و در بررسی‌ها معلوم شد که همگی جزو اوباش سطح یک تهران هستند که هر کدام برای خود نوچه‌هایی هم داشتند. همچنین مشخص شد که یکی از دستگیرشدگان که به‌عنوان لیدر این گروه فعالیت داشت، سابقه دستگیری و حضور در زندان را هم داشته است. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران به ایسنا گفت: در بازجویی از متهمان معلوم شد که آنها از سوی مدیران سابق شرکت موردنظر اجیر شده بودند. ماجرا از این قرار بود که مدیران قبلی این شرکت بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخلف مالی داشتند و هنگامی که مدیران جدید از این موضوع باخبر می‌شوند، مدیران قبلی اقدام به تهدید و ترساندن آنها با کمک گرفتن از اراذل و اوباش کرده بودند. متهمان هم در ازای دریافت مبلغ ۸۰ میلیون تومان به ازای هر فردی که مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، در نخستین اقدام خود، خانه مدیرعامل جدید را به آتش‌ کشیدند. همچنین پسر ۲۵ ساله یکی از مدیران شرکت را در شمال کشور به قصد کشت با قمه مورد ضرب و جرح قرار دادند؛ به‌طوری که این فرد به شکل معجزه‌آسایی نجات یافت و قمه تا عمق ۱۵سانتی‌متر از ناحیه قلبش را شکافته بود. وی افزود: منشی شرکت نیز اطلاعات زیادی از آنچه در شرکت رخ داده بود، داشت. به همین دلیل متهمان او را هم تهدید کرده و خودرواش را به آتش کشیده بودند. آنها یکی از کارکنان این شرکت را هم در غرب تهران مورد ضرب و جرح با قمه قرار داده بودند.
رحیمی با بیان اینکه در مجموع این اراذل و اوباش اجیر شده 4 نفر از افراد مرتبط با این شرکت را مورد حمله و خسارت قرار دادند، گفت:‌ در مجموع این 4 تن از اراذل و اوباش در این پرونده دستگیر شدند که رسیدگی به جرم آنان و تحقیقات تکمیلی درخصوص آنان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید