• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182908
+
-

خیریه بیمارستان حضرت‌فاطمه س گره‌گشاست

بیماران بی‌پول درمان می‌شوند

کار خوب
بیماران بی‌پول درمان می‌شوند

نصیبه سجادی-روزنامه‌نگار

بیمارستان تخصصی حضرت‌فاطمه(س) یوسف‌آباد سال‌هاست که در زمینه پیوند اعضا و سوختگی فعالیت می‌کند و بیماران را از دورترین نقاط کشور می‌پذیرد؛ بیمارانی که روزگار برای خودشان یا خانواده‌شان حوادثی رقم‌زده و از شهر و دیار خود ناامید و راهی این مرکز درمانی می‌شوند تا به کمک پزشکان سلامتی‌شان را بازیابند.
برخی از این بیماران وقتی از عهده پرداخت هزینه‌های هنگفت جراحی و... برنمی‌آیند دست به دامن خیریه‌ای می‌شوند که هر چند عمر یکی،دوساله‌ دارد، اما در همین مدت کوتاه توانسته افراد زیادی را تحت‌پوشش بگیرد. «جمشید رحمانی‌پناه»، از ساکنان قدیمی محله یوسف‌آباد می‌گوید: «وقتی مدیرعامل این بیمارستان مشکلات افراد نیازمند را با ما در میان گذاشت، این خیریه را به همت استادان دانشگاه، پزشکان، تاجران و... در بیمارستانی که به اسم حضرت‌فاطمه(س) مزین است، تشکیل دادیم تا خود حضرت، شفیع بیماران شود.»
این خیریه در بخش مددکاری بیمارستان راه‌اندازی شده و مددکار بیمارستان همه کارهای مالی بیمار را انجام می‌دهد و زمانی که از حیث مالی به کمک بیشتری نیاز باشد، بیمار به انجمن حمایت مرتبط می‌شود و خیّران نیاز مالی‌اش را برطرف می‌کنند. بیمارستان حضرت فاطمه(س) فقط در حوزه سوانح و سوختگی فعالیت نمی‌کند، کودکانی را که از بیماری مادرزادی کام رنج می‌برند هم درمان می‌کند.
رحمانی‌پناه می‌گوید: «وقتی کودکی با این بیماری مادرزادی به دنیا می‌آید و خانواده پولی برای درمان او نداشته باشد، ممکن است به حال خود رها و در بزرگسالی افسرده و منزوی ‌شود.» او خاطره‌ای هم به یاد می‌آورد: «یک بار یک خانم سرپرست خانوار از خراسان‌جنوبی با دختربچه ۷ساله‌اش آمده بود. صورت کودک در اثر سوختگی در هم پیچیده و همه انگشتانش به هم چسبیده بود. این مادر پریشان و نیازمند از مشهد با امیدی به بیمارستان آمده بود. همه هزینه‌های جراحی را قبول کردیم تا این مادر رنج‌کشیده، ناامید به خانه‌اش برنگردد و زندگی جدیدی هم به دخترک او ببخشیم.»
رحمانی‌پناه می‌گوید از همه کارفرمایان و روسای سازمان‌های همجوار می‌خواهم که به این تشکل مردم‌نهاد بپیوندند تا کسی که نیاز به درمان سریع و اور‍‍‌ژانسی دارد به دلایل مالی از خیر درمان نگذرد. انجمن حمایت از بیماران نیازمند در یوسف‌آباد، خیابان تهرانی، جنب پارک شفق قرار دارد. شماره تلفن انجمن حمایت از بیماران نیازمند بیمارستان حضرت فاطمه(س) هم این است: ۸۸۷۰۸۴۱۳.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید