• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182096
+
-

حدادی بسکتبال را ناامید کرد

باز هم صعود تیم ملی به جام‌جهانی 2023 به مشکل خورد. آشیل پای کاپیتان تیم دیروز جراحی شد و او در بازی با چین و ژاپن احتمالا غایب است

حدادی بسکتبال را ناامید کرد

بسکتبالی‌ها هنوز از پیروزی چهارشنبه‌شب شهرداری گرگان در لیگ غرب آسیا سرخوش بودند که یک خبر آنها را شوکه کرد؛ حامد حدادی مصدوم شد. عصر چهارشنبه بعد از مدت‌ها یک پیروزی قاطعانه در بسکتبال ایران به‌دست آمد. شهرداری گرگان در لیگ غرب آسیا، نفت عراق را که با داشتن 2 بازیکن خارجی، شکست‌ناپذیر به‌نظر می‌رسید ۱۱۰ بر ۶۹ در تهران شکست داد. این پیروزی هم گرگانی‌ها را به صعود از گروه امیدوار کرد و هم غرور بسکتبال را که با شکست‌های بد در ماه‌های گذشته جریحه‌دار شده بود، اندکی التیام بخشید. اما این خوشی هم خیلی طول نکشید. چند ساعت بعد از این بازی، حدادی در چین به میدان رفت و با آشیل پاره زمین را ترک کرد. این اتفاق شوک بزرگی به بسکتبال ایران وارد کرد. با اینکه هنوز وضعیت حدادی مشخص نیست اما احتمال اینکه او بتواند در اسفندماه تیم ملی را همراهی کند، خیلی کم است.
ایــــران درگیر پنجره‌های انتخابی جام‌جهانی 2023 است. درحالی‌که سهمیه‌های آسیا در مقایسه با دوره‌های قبل افزایش پیدا کرده اما ایرانی‌ها که سابقه قهرمانی در قاره را دارند، حالا برای اینکه در جمع 8تیم آسیایی باشند، به مشکل خورده‌اند. ایران اسفندماه در پنجره ششم 2بازی حساس مقابل چین و ژاپن دارد. تجربه پنجره‌های قبلی نشان داده، هر بار که حامد حدادی در ترکیب تیم نبوده، تیم به مشکل خورده. و حالا آسیب‌دیدگی بدموقع حامد، وضعیت را نگران‌کننده‌تر از قبل کرده است.
حدادی در لیگ چین و برای سیچوآن بازی می‌کند. تیم او چهار‌شنبه‌شب بازی داشت و حدادی در 19دقیقه‌ای‌ که به میدان رفت با آماری که ثبت کرد، یکی از بهترین‌های تیمش بود. اما این بازی پایان خوشی برای او نداشت. طبق خبری که سایت فدراسیون منتشر کرده، پاشنه آشیل او آسیب دیده و قرار بود دیروز جراحی کند. بعد از جراحی وضعیت او مشخص می‌شود اما پیش‌بینی این است که حدادی تا اسفندماه نمی‌تواند به شرایط ایده‌آل برسد. سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی مطمئن است که حدادی به بازی‌ها نمی‌رسد. او به ایسنا گفت: «چیزی که مشخصا می‌دانیم، حامد قطعا به پنجره ششم انتخابی‌های جام‌جهانی نمی‌رسد و این اتفاق خوبی نیست. با این حال هدف اصلی و اولویت ما سلامت ملی‌پوشان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر حدادی سلامت خود را به‌دست بیاورد. تا جراحی انجام نشود و دکترها نظر خود را ارائه نکنند، زمان بازگشت او به مسابقات مشخص نخواهد شد. فعلا نمی‌دانیم آشیل او تا چه میزان دچار پارگی است.»
حدادی، کاپیتان تیم ملی، جایگزین مطمئنی ندارد. هر چند خود او هم با بالا رفتن سن، با افت جسمانی روبه‌رو است و گفته می‌شد اگر تیم ملی به جام‌جهانی برسد، او در همین جام از تیم ملی خداحافظی می‌کند، با این حال در پست خودش بهترین بود. در این شرایط ارمغانی و تیم ملی کار سختی دارند. آنها بعد از نیامدن استرالیا به ایران و باخت فنی استرالیا در پنجره پنجم، به گرفتن سهمیه امیدوار شده بودند اما حالا دوباره ناامیدی به تیم بازگشته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید