• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182032
+
-

‌‌جشنواره‌ای‌که اصالت را به مردم می‌دهد

آغاز سیزدهمین جشنواره فیلم عمار در حرم شاهچراغ ع

گزارش 2
‌‌جشنواره‌ای‌که اصالت را به مردم می‌دهد

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در آستان احمد بن موسی(ع) با یاد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و شهدای امنیت شامگاه چهارشنبه، ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. این مراسم با قرائت قرآن توسط متین جعفری، فرزند شهید داوود جعفری و اجرای محمدرضا شهبازی، مجری برنامه تلویزیونی رخداد آغاز شد.

جای خالی حاج نادر
 سهیل اسعد، دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت:‌ ای کاش حاج نادر اینجا بود و ما مثل هرسال در افتتاحیه جشنواره عمار مستمع کلامش بودیم. رحمت خدا بر او باد.
 به گزارش مهر، وی با اشاره به روایت امیرالمؤمنین(ع) «3سؤال از کجا آمدیم، در کجا هستیم و به‌سمت کجا می‌رویم؟» را حلال مشکلات انسان دانست و گفت: من جشنواره را با این 3سؤال معرفی می‌کنم. اسعد ادامه داد: عمار به‌عنوان دغدغه بچه‌های انقلاب بعد از فتنه ۸۸ با ۳۰ اثر از یک احساس نیاز شروع شد. هم‌اکنون در جشنواره عمار هم مردم مبین هستند و هم مردم مخاطب و استفاده‌کننده تبیین حقیقت هستند. او حرکت مردمی عمار را در جهت تلاش برای تحقق لیقوم‌الناس بالقسط عنوان کرد و افزود: عمار سینمای بدون مرز است. این جشنواره مرزها را حذف کرده و همه می‌توانند فعال سینمایی باشند. اسعد ادامه داد: عمار مثل طبیب دوار عمل کرده و سینما به سمت مردم می‌رود و منتظر نیست تا مردم به سینما بروند. علاوه بر آن عمار سینمای آسان و ساده است و با یک موبایل در بخش فیلم ما می‌توان فعال سینمایی شد. وی تأکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که در جشنواره عمار «مردم» اصالت دارند.

جبهه انقلاب فقط افراد مذهبی را مخاطب قرار ندهد
ابوالفضل خوش‌نژاد، داماد شهید سرایداران هم در این مراسم از نیروهای هنرمند جبهه انقلاب درخواست کرد که تلاش خود را چند برابر کنند و گفت: با تمام وجود و با اخلاص تمام، ابعاد دین اسلام را انتشار دهید.
ابوالفضل خوش‌نژاد با اشاره به اینکه مخالفان نظام و انقلاب در این مدت با تمام توان علیه نظام و امت فعالیت کردند، ادامه داد: از کرامت و اخلاق ائمه(ع) محتوا تولید کنید تا مردم متوجه شوند که دین ما دین زیبایی است. او درخواست کرد: سازندگان جبهه انقلاب مخاطب تولیدکنندگان خود را فقط افراد مذهبی قرار ندهند و تولیدها را به رأی عموم مردم بگذارند.

جوایز بخش‌های مختلف
جوایز برگزیدگان بخش‌های فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ در حضور داوران هادی آرزم، محمد ساسان و محمد سرشار به‌دست خانواده سردار شهید اسلامی‌نسب از شهدای دفاع‌مقدس و خانواده شهید مجتبی ندیمی از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) تقدیم برگزیدگان شد. از خانواده مرحوم محمد جعفری، مستندساز جبهه انقلاب به‌دست خانواده شهید حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، شهید سرایداران و اسماعیلی به‌خاطر اثر «قول مادرانه» تقدیر شد.
نشان شهید سیاح طاهری نیز به‌دست خانواده شهید محمدرضا کشاورز، شهید ۱۵ساله حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) به ستاد اکران مردمی گیلان تقدیم شد. در ادامه پس از پذیرایی حضار توسط گروه‌های «همدل علمدار جهاد» که در دوران کرونا برای بیماران و کادر درمان آبمیوه طبیعی تهیه می‌کردند، لباس و حمایل خادمی شاهچراغ(ع) توسط فرزند شهید حسنعلی پورعیسی از خدام شهید حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) به پدر شهید عجمیان از شهدای مدافع امنیت تقدیم شد.
‌ آثار جشنواره نیز از ۱۵ تا ۲۱دی در سینما فلسطین تهران به نمایش درمی‌آیند. همچنین همانند دوره پیشین، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار AmmarYar.ir به‌صورت مجازی به تماشای آثار این دوره از جشنواره بنشینند. آیین اختتامیه جشنواره «عمار» نیز ۲۲دی با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مسابقه «مستند» و «فیلم داستانی» برگزار می‌شود.

مکث
عمار، جایگزین جشنواره‌هایی شود که فقط نام انقلاب را یدک می‌کشند

 طاهره ولی‌پور، برگزیده فانوس بخش فیلمنامه‌نویسی با اثر «چهار زبر» با بیان اینکه افتخار می‌کند به جایزه‌ای که از جشنواره عمار گرفته است، عنوان کرد: برای مردم 2خبر دارم؛ اول اینکه بعد از یک سال از شبکه2 نخستین سریال درخصوص 10روز آخر زندگی حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد که بنده نویسنده آن بودم و خبر دوم این است که در حال نوشتن سریالی درخصوص شهدای شاهچراغ(ع) هستم. وی گفت: آرزو دارم که یک روز جشنواره مردمی عمار جایگزین همه جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی شود که فقط نامی از انقلاب را یدک می‌کشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید