• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181866
+
-

آخرین وضعیت دادگاه هواپیمایی اوکراین

قضایی
آخرین وضعیت دادگاه هواپیمایی اوکراین

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات قوه قضاییه درخصوص پرونده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران به اعتبار صلاحیت قانونی مورد رسیدگی قرار گرفته است.  مسعود ستایشی افزود: تاکنون چندین جلسه دادگاه برای این پرونده برگزار شده است و طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی که درخصوص این موضوع داشتیم دادگاه به این پرونده نقص گرفت و آن را به دادسرا بازگرداند و پس از رفع نقص توسط دادسرا مجدد به دادگاه فرستاده شد و در نهایت دادگاه جلسات رسیدگی را برگزار می‌کند.
ستایشی ادامه داد: جلسات رسیدگی در حال انجام است و به لحاظ تقاضایی که اولیای دم داشتند از باب همکاری و همیاری برگزاری این جلسات به روزهای آتی موکول شده و ان‌شاءالله جلسه بعدی تشکیل می‌شود و دادگاه تصمیم قانونی لازم را پیرامون پرونده اتخاذ می‌کند.
گفتنی است؛ روند رسیدگی قضایی به پرونده متهمان شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی تاکنون در 5جلسه و در دادسرای نظامی آغاز شده و متهمان این پرونده و نیز شکات و وکلای آنان شکایت و دفاعیات خود را مطرح کرده‌اند.
دادگاه نیز برخی نواقص مطرح شده از سوی خانواده‌ها را مورد توجه قرار داده است و با ارجاع محتویات کیفرخواست به دادستانی خواهان اصلاح آن شده است که با رفع نقص نسبت به ملحق شدن آن به پرونده و رسیدگی به محتوای الحاقات اقدام خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود جلسات دادگاه در روزها و هفته‌های آینده با استماع شکایت خانواده‌ها و دفاع متهمان ادامه پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید