• چهار شنبه 30 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 19
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163342
+
-

راز موفقیت انیمیشن‌های ژاپنی

چرا انیمیشن‌های ژاپنی موفق به جذب مخاطب در سراسر جهان می‌شوند ولی انیمیشن‌های ایرانی هنوز با مفهوم موفقیت گسترده فاصله دارند؟ آیا جز این است که برای جهانی‌بودن ابتدا باید بومی بود؟ تهیه‌کننده انیمیشن «پهلوانان» در این زمینه گفت: کشورهایی مانند ژاپن که دارای سینمای موفق انیمیشن در جهان هستند، ابتدا ارتباط موفقی با مخاطبان داخلی داشته‌اند. علیرضا گلپایگانی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی هر کشوری جوانان آن کشور هستند و صنعت انیمیشن هم از این قاعده مستثنی نیست به مشرق گفت: موفقیت‌هایی که جوانان ما در جشنواره‌های مختلف در زمینه تولید انیمیشن به‌دست آورده‌اند نمایشگر توانمندی آنهاست و امیدها به این نسل را افزایش داده است. آنچه برای تربیت نیروی انسانی در حوزه انیمیشن به‌خصوص برای تولید آثار بلند نیاز داریم آموزش‌های یکسان و استاندارد است که با پیشرفت‌های بین‌المللی در این زمینه تطابق داشته باشد. عمدتا فیلمسازان ما کار ساخت انیمیشن را به‌صورت شخصی و آزمون و خطا می‌آموزند و وقتی وارد یک تیم می‌شوند، چون نوع فراگیری متفاوتی داشته‌اند مشترکات اندکی دارند و هماهنگ‌کردن این نیروها با هم مشکل است. برای تولید یک فیلم بلند نیاز به کارگروهی است و افراد این گروه باید تحت آموزش‌های یکسان و استاندارد باشند. او افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما در این زمینه کمبود آموزشگاه‌هایی است که برای نیروی انسانی کافی در حوزه انیمیشن متخصص تربیت کنند. درواقع باید آموزشگاه‌هایی تاسیس شوند که به افراد علاقه‌مند توانمندی و مهارت‌های لازم را آموزش دهند. همچنین برای تولید یک فیلم انیمیشن بلند نیاز به تخصص‌های مختلفی است، اما در کشور ما یک فرد گاهی تا چند مسئولیت را در پروسه تولید یک فیلم
 بر عهده می‌گیرد. در کنار اینها باید به بازار برای عرضه این آثار نیز فکر شود و تنها به فکر تولید نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید