• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162588
+
-

میزخبر/ رئیس پلیس پیشگیری فراجا: 14قلم کالای ممنوعه که زائران نباید به همراه داشته باشند

  مهدی معصوم‌بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا در نشست خبری به مناسبت اعزام زائران حج تمتع اعلام کرد: از ۲۲خردادماه از ۱۸فرودگاه کشور ۳۹هزار زائر به بیت‌الله‌الحرام اعزام می‌شوند. او  با اشاره به اینکه پلیس فرودگاه‌های کشور مأموریت‌های مختلفی را در این راستا دارد، گفت: ۵مأموریت اصلی داریم که تکریم حجاج مهم‌ترین مأموریت پلیس فرودگاه‌هاست.
معصوم‌بیگی اعلام کرد: روان‌سازی‌ ترافیک از شهر تا فرودگاه و تأمین امنیت محورهای مواصلاتی بر عهده پلیس است و همچنین مسائل مربوط به گذرنامه هم از ماموریت‌هایی است که برای پلیس در زمان اعزام به حج درنظر گرفته شده است.
رئیس پلیس پیشگیری گفت: هرگونه داروی کدئین‌دار یا مشتقات موادمخدر و مواد‌مخدر خط قرمز پلیس است و به‌شدت با افراد یا زائرانی که بخواهند موادمخدر را از کشور خارج کنند، برخورد می‌کنیم. او  ادامه داد: از طرف سازمان حج و زیارت پیامک‌هایی برای حجاج ارسال شده است تا در زمینه اقلام ممنوعه توجیه شوند. معصوم‌بیگی ادامه داد: حتما ۴۸ساعت قبل از ساعت پرواز، بارهای زائران به فرودگاه باید منتقل شود تا زمان برای بررسی و چک بارها وجود داشته باشد. او  گفت: خانواده‌های زائران برای بدرقه و استقبال به فرودگاه نیایند تا باعث شلوغی و ترافیک نشوند.
رئیس پلیس پیشگیری ادامه داد: قرص متادون و شربت متادون، قرص و آمپول ترامادول، شربت اکسپکترانت کدئین‌دار، قرص استامینوفن کدئین‌دار و قرص‌های دیازپام در عربستان ممنوع است. معصوم‌بیگی گفت: تجهیزات پلیس به‌روز شده است و از کارشناسان نقطه‌زن برای شناسایی افرادی که سعی دارند مواد‌مخدر را از کشور خارج کنند، استفاده شده است.
او  گفت: آمار کشف مواد‌مخدر از زائران ایرانی بسیار پایین و محدود است. حجاج ایرانی ازجمله حجاجی هستند که به‌شدت قوانین را رعایت می‌کنند؛ اینکه ما اعلام می‌کنیم دلیل بر فراوانی نیست، اما باید اعلام شود تا مردم در جریان قرار بگیرند.
معصوم‌بیگی افزود: سارقانی که دارای سابقه سرقت در فرودگاه هستند مجدد پرونده آنها در جریان قرار گرفته و مورد رصد هستند. همچنین تیم‌های خودرویی و پیاده به‌صورت ویژه در ایام حج در فرودگاه‌ها حضور دارند. او  با اشاره به اینکه ۵ هزار پلیس برای مأموریت حج به‌کار گرفته شده است، گفت: مبلغ 5000یورو ارز و همچنین مقدار ۱۵۰گرم طلا هم می‌تواند همراه زائران حج باشد.
معصوم‌بیگی افزود: نخستین پرواز ۲۲خرداد از فرودگاه امام(ره) آغاز می‌شود و برگشت هم تا ۷مرداد به طول می‌انجامد.
رئیس پلیس پیشگیری گفت: اعزام حجاج کشورهای دیگر از ایران منتفی است و فقط زائران ایرانی از فرودگاه‌های کشور به حج اعزام می‌شوند. معصوم‌بیگی افزود: هیچ‌کدام از مأموران پلیس به حج اعزام نمی‌شوند و همه در حالت آماده‌باش هستند.

مجری شبکه شاد خبر داد:
جابه‌جایی ۲۱۶میلیون فایل تا حجم ۲گیگ در شبکه شاد

مجری شبکه شاد گفت: ۲۱۶میلیون فایل تا حجم ۲ گیگ در شبکه شاد پس از آغاز آموزش حضوری رد و بدل شد.
علی کاظم‌زاده درباره میزان استفاده کاربران از شبکه شاد پس از حضوری شدن مدارس، گفت: تعداد کاربر روزانه فعال شاد در اردیبهشت‌ماه ۷ و نیم میلیون نفر است و این میزان تقریبا معادل نصف کاربرهایی بوده که در دوران تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در شبکه شاد حضور داشتند.
او  با بیان اینکه رکورد کاربر در بهمن‌ماه۱۴۰۰ حدود ۱۳میلیون نفر در روز بود، افزود: پس از آغاز آموزش حضوری این تعداد به 7.3میلیون نفر رسیده است. مجری شبکه شاد گفت : این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور حتی پس از تعطیلی آموزش مجازی به‌دلیل بازگشایی فیزیکی مدارس باز هم از خدمات شاد استفاده می‌کنند. کاظم‌زاده عنوان کرد: در اردیبهشت‌ماه ۱۴میلیون کاربر فعال ماهانه در شبکه شاد داشتیم. همچنین رکورد کاربر همزمان همچنان قابل‌توجه است، حدود ۸۰۳ هزار نفر همزمان در شاد حضور دارند که در بهمن‌ماه 3میلیون نفر به‌صورت همزمان بوده و این عدد به ۸۰۰هزار نفر رسیده است.
او  یادآورشد: آمارها نشان می‌دهد هرچند آموزش مجازی تا حدی کاهش‌یافته و این نوع آموزش تحت‌نظر آموزش‌وپرورش نیست، اما شبکه شاد به‌عنوان دستیار نظام آموزشی همچنان مورداستفاده دانش‌آموزان، معلمان و کاربران است. مجری شبکه شاد افزود: در اردیبهشت‌ماه ۲۱۶ میلیون فایل در شبکه شاد جابه‌جا شد و این درحالی است که در اسفندماه سال گذشته ۷۶۶ میلیون فایل جابه‌جا شده است. فایل‌ها در شبکه شاد می‌تواند تا ۲گیگ حجم داشته باشد. کاظم‌زاده افزود: امکان برقراری تماس تصویری همچنان در شبکه میسر است و یک و نیم‌میلیون تماس تصویری در اردیبهشت‌ماه ثبت شده است. او  ادامه داد: یک‌میلیارد و۵۰۰هزار پیام در اردیبهشت‌ماه جابه‌جا شده و میانگین حضور کاربران هم در اردیبهشت‌ماه به 3ساعت‌و نیم رسیده است.

افزایش ۲۰درصدی اهدای خون
مدیرکل انتقال خون استان تهران با اعلام خبر افزایش مراکز اهدای خون در شهرستان‌های استان تهران گفت: با اقدامات خوبی که از ابتدای امسال انجام شده حدود ۲۰درصد اهدای خون افزایش داشت، اما نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و اهدا‌کنندگان باید به‌طور مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند تا بتوانیم نیاز خون استان تهران را تامین کنیم. محمدرضا مهدی‌زاده،  ادامه داد: باتوجه به اینکه درحال حاضر کرونا کنترل شده است، اعمال جراحی افزایش یافته و به همین دلیل میزان مصرف خون نیز ۳۰درصد بالاتر رفته است. او  افزود: هم‌اکنون سطح ذخیره خون در استان تهران خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم، کرونا کنترل شده و آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا کاهش یافته است و مردم با اطمینان بیشتر خون اهدا می‌کنند، اما شرایط تهران به‌دلیل جمعیت بالا، استقرار بیشترین مراکز درمانی و بیمارستانی و اعزام برخی از بیماران برای ادامه درمان و اعمال جراحی به تهران، سبب شده که تهران از نظر نیاز به خون و فرآورده‌های آن دارای شرایط خاص باشد و می‌طلبد که مردم به‌طور مستمر و همیشگی خون اهدا کنند، تا بتوانیم پاسخگوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید