• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
جمعه 7 مهر 1402
کد مطلب : 204177
+
-

میزخبر

تکمیل همه پروژه فرهنگی کشور
تمام پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی کشور تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحولات زیرساختی و ساختاری در بخش حوزه فرهنگ، هنر و رسانه  و در زیرمجموعه‌های مختلف آغاز شده به‌نحوی که دولت سیزدهم تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی کشور را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رساند. به عنوان مثال هزارو۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به مجتمع های فرهنگی و کتابخانه‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

استفاده از منابع ارزی عملیاتی شد
استفاده از منابع ارزی انتقالی به ۶بانک ایرانی در قطر وارد مرحله عملیاتی شد. در چارچوب توافقات مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و قطر، در ظهر روز ششم مهر، جلسه تخصصی مسئولان 2بانک قطری و ۶بانک ایرانی در دوحه برگزار شد. در این دیدار مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی کشور و رئیس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم برای شروع عملیات بانکی به منظور استفاده از منابع ارزی منتقل شده به 6بانک ایرانی در قطر انجام دادند. همچنین راهکارهای توسعه روابط مالی و بانکی 2کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

تعیین تکلیف کالاهای رسوبی
دولت سیزدهم، ۳۰برابر ۲۹سال گذشته کالای رسوبی و متروکه تعیین تکلیف کرده که بسیاری از آنها مربوط به اوایل دهه۸۰  است. سید عبدالمجید اجتهادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: نخستین هدفمان، تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه است که با همکاری سایر دستگاه‌ها درحال انجام بوده و می‌توان از دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی در این زمینه یاد کرد. البته کالاهای رسوبی مربوط به سال‌های قبل بوده و در کمتر از یک‌سال در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته تا از بندرها خارج شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید