• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164251
+
-

میزخبر/ هشدار به بیمه‌شدگان دارای چند دفترچه درمانی

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین‌اجتماعی از رفع 3میلیون همپوشانی بیمه‌ای در 2سال گذشته خبر داد و گفت: «از زمان اجرای این قانون، اگر فردی چند دفترچه بیمه داشته باشد به هر مرکزی که برای درمان مراجعه کند، سیستم این هشدار را می‌دهد که او باید از یک حمایت درمانی برخوردار باشد.» محمد محمدی به ایسنا گفت: «به استناد ماده۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی سال‌های 99 و ۱۴۰۰ مکلف به رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای بودیم. اتفاقا نخستین گام‌ها را سازمان تامین اجتماعی برداشت و اقداماتی را به این منظور در دستورکار قرار داد. با اجرای طرح نسخه الکترونیک و تمدید نکردن فیزیکی دفترچه‌های بیمه درمان از اسفند۱۳۹۹ پیگیری این موضوع قوت گرفت.» او افزود: «ساماندهی چنددفترچه‌بیمه‌ای‌ها به نفع همه صندوق‌های بیمه‌گر بود. مثلا موارد بسیاری داشتیم که زن و شوهر هر دو حقوق‌بگیر یا بازنشسته و هرکدام تحت پوشش یک صندوق بودند و زن علاوه بر دفترچه بیمه خودش از محل تبعه همسرش نیز دفترچه گرفته بود. زمینه‌ای فراهم شد تا فرد خودش به ما اعلام کند که مایل است از کدام دفترچه بیمه استفاده و دیگری را حذف کند.» براساس اعلام محمدی، از زمان اجرای این قانون، اگر فردی چند دفترچه بیمه داشته باشد به هر مرکزی که برای درمان مراجعه کند، سیستم این هشدار را می‌دهد که او باید از یک حمایت درمانی برخوردار باشد. در این صورت یا تحت پوشش تامین اجتماعی و یا تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد.

 پاسخ بهزیستی به مددجویانی که یارانه‌شان قطع شده است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره قطع شدن یارانه برخی از مددجویان این سازمان توضیح داد و گفت: «مددجویان سازمان بهزیستی به‌دلیل شرایطی که دارند و هزینه‌های سنگین درمانی و مراقبتی‌شان بایستی دهک‌بندی مجزایی داشته باشند، از این‌رو هم از طریق سازمان هدفمندی پیگیر اضافه کردن شاخص‌هایی با محوریت معلولیت‌ها و آسیب‌ها در دهک‌بندی صورت گرفته هستیم و هم در خود سازمان نیز مددجویان با این شاخص‌ها دهک‌بندی می‌شوند.» مرتضی حسینی در ادامه به ایسنا گفت: «مددجویان دستگاه‌های حمایتی طبیعتا مشمول دریافت یارانه جدید دولت هستند و اگر مددجویی احیانا مشمول دریافت یارانه نشده است، امکان اعتراض در سامانه وجود دارد. در این میان برخی‌ها که مشمول نبوده و اعتراض کردند، مبلغ یارانه به‌صورت مسدود در حسابشان واریز و بعد از بررسی نهایی آزاد خواهد شد.» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: «وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که براساس شرایط اعلامی، اگر فردی تمایل به منفک شدن از خانواده دارد، می‌تواند درخواست خود را در سامانه اعلام شده ثبت کند.»

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان افغانستان
در پی وقوع زلزله در افغانستان و جان باختن تعداد زیادی از شهروندان این کشور و همچنین مصدوم و آواره شدن شمار زیادی از مردم ایالت خوست، هلال‌احمر برای کمک به زلزله‌زدگان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه با اشاره به کشته و زخمی شدن بیش از 1500نفر از مردم افغانستان، تأکید شده که جمعیت هلال احمر، آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب‌دیده این کشور است. از این‌رو از مردم خواست تا درصورت تمایل، کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ و یا کد دستوری #۱۱۲*۷۳۷* واریز کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید