• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158377
+
-

میلان هم عربی می‌شود

بحرینی‌ها با یک‌میلیارد یورو به‌دنبال خرید دومین باشگاه بزرگ اروپا هستند

رقابت‌های باشگاهی در سطح اول فوتبال جهان به جام جهانی بیشتر شبیه است تا لیگ‌های محلی یا قاره‌ای. همین حالا باشگاه‌های زیادی هستند که کشوری را پشت خود می‌بینند. به‌طور مثال درباره 3‌حریف متوالی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا گفته شده که رئالی‌ها 2‌کشور قطر و روسیه را شکست داده‌اند و حالا به مصاف کشور امارات می‌روند. قطری‌ها پاری‌سن‌ژرمن را در دست دارند، روس‌ها چلسی را و اماراتی‌ها مالک منچسترسیتی هستند. آمریکایی‌ها هم با اینکه فوتبالی نیستند، باشگاه‌های زیادی را تحت مالکیت خود درآورده‌اند که منچستر‌یونایتد و آرسنال تنها 2‌نمونه از آنها هستند. لستر در تملک تایلند است، اینترمیلان در اختیار چین و اخیرا نیوکاسل هم به شاهزادگان عربستان سعودی واگذار شده است. حتی باشگاه اورتون هم روی کاغذ متعلق به یک ایرانی به نام فرهاد مشیری است، هر چند که شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کند او مهره عثمانوف، میلیاردر نفتی روس‌تبار است. حالا تازه‌ترین کشوری که قرار شده یک باشگاه بزرگ را ببلعد، بحرین است. فوتبال بحرین که تنها خاطره‌ای که در تاریخ از خود بر جای گذاشته، رقص صعود با پرچم کشوری دیگر (عربستان) و ضدفوتبال و وقت تلف کردن و در کل، فوتبال بحرینی است، می‌خواهد بین سرها سری درآورد. براساس اخبار منتشر شده یک‌شرکت سرمایه‌گذاری بحرینی مشتری پروپا قرص خریداری باشگاه میلان است. میلان چندین سال است اوضاع اقتصادی خوبی ندارد و از خریدهای رایگان و ارزان‌قیمت یا قرضی چند سال گذشته این باشگاه می‌توان به وخامت اوضاع اقتصادی آنها پی برد. با ورود پول‌های نفتی بحرین اوضاع تغییر می‌کند. نشریه اکیپ مدعی شد به‌دنبال تحقیق یوفا درخصوص ارتباط مشکوک گروه مدیریتی الیوت (مالک میلان) با باشگاه لیل، الیوت در پی فروش روسونری است و پس از آن، خبرگزاری‌هایی ازجمله بلومبرگ این خبر را تأیید و ارزش معامله احتمالی را یک‌میلیارد یورو تخمین زدند. صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی اینوستکورپ در حال مذاکره برای خرید قرمز و مشکی‌ها است.
صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی Investcorp که می‌خواهد میلان و لیل را خریداری کند، در سال 1982تاسیس شده و دارای دفاتری در نیویورک، لندن، ابوظبی، دوحه، بمبئی و سنگاپور است. فعالیت‌های اصلی این صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و زیرساخت‌ها، سهام خصوصی، مدیریت اعتبار، سرمایه استراتژیک و سرمایه‌گذاری با بازدهی بالاست. این شرکت ثروتی حدود 37.6میلیارد دلار را مدیریت می‌کند و بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مدیر دارایی در خاورمیانه است.
میلان، الیوت و اینوستکورپ این خبر را تکذیب کرده‌اند اما رویترز به نقل از منابع نزدیک به میلان مدعی شده که این توافق در آستانه نهایی شدن است. این نخستین باری نیست که اخبار فروش میلان توسط الیوت منتشر می‌شود و دفعات گذشته نیز واکنش مالکین روسونری، تکذیب اخبار منتشر شده بوده است. میلان به همراه اینتر در پی ساخت ورزشگاه جدید هستند. اینطور که گفته می‌شود بحرینی‌ها قول‌هایی هم در این زمینه داده‌اند. میلان که پس از رئال‌مادرید دومین باشگاه پرافتخار اروپایی است، ممکن است بار دیگر از خاکستر سربرآورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید