• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158268
+
-

خبر های کوتاه /بازگشت سیامک صفری با 2اثر کمدی


سیامک صفری که چند سالی است علاوه بر بازیگری به کارگردانی هم می‌پردازد، این روزها مشغول آماده‌سازی 2نمایش تازه است. این بازیگر و کارگردان تئاتر بعد از چند سال دوری از صحنه، این روزها مشغول تمرین 2نمایش «سودولوس» از آثار پلوتوس و «بالابر» نوشته پینتر است و قصد دارد بعد از طی کردن مراحل دریافت مجوز، این دونمایش را در تماشاخانه سپند روی صحنه بیاورد. ایسنا نوشت: صفری برای اجرای این دو نمایش، خود نمایشنامه «سودولوس » را که یک اثر کمدی است، بازنویسی کرده و نمایشنامه پینتر را هم با برداشتی آزاد از این اثر اجرا خواهد کرد.«بالابر » که بیشتر با عنوان «بالابرغذا» شناخته می‌شود، داستان طنزآمیز و تفکربرانگیز 2 قاتلی است که در زیرزمین، منتظر آمدن هدف بعدی‌شان هستند. اما داستان اصلا به شکلی معمول و قابل انتظار پیش نخواهد رفت. این نمایشنامه یکی از تحسین شده‌ترین آثار پینتر است. صفری قصد دارد این دو نمایش را اردیبهشت ماه و به‌طور همزمان در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه بیاورد.

میترا حجار در عشق روزهای کرونا 

رحمانیان تصمیم دارد نمایش تازه خود به‌اسم «الد سانگز: عشق روزهای کرونا» را با تهیه‌کنندگی علی اوجی از 14اردیبهشت سال‌جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد.
به‌گزارش همشهری، قصه «عشق روزهای کرونا» که نام آن برگرفته شده از رمان گابریل گارسیا مارکز است، در 7 اپیزود با توجه به حال و هوای تهران در روزهای کرونایی نوشته شده است.
احترام برومند، مهتاب نصیرپور، مهدی ساکی، میترا حجار، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، علی اوجی، شکیب شجره، سعید توکلی، نوشین اعتماد، کسری کندری، راحیل زمانی و الناز ابراهیمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
رضا یزدانی خواننده این اجرا است.پیش خرید اینترنتی بلیت‌های این نمایش از صبح روز 24فروردین ماه در سایت ایران کنسرت آغاز شده است.

الهام شعبانی با تئاتر «بی‌چرا زندگان»

الهام شعبانی، بازیگر و طراح لباس، نخستین کارگردانی خود را روی صحنه می‌برد.
به گزارش همشهری، «بی‌چرا زندگان » عنوان نخستین اثر نمایشی الهام شعبانی است که به‌نویسندگی لیلی عاج روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی هم‌اکنون مرحله تمرین خود را پشت سر می‌گذارد و قرار است که پس از بازبینی و صدور مجوز اجرای نمایش، از اول خرداد ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان باشد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «زندگی و روزگاری که داریم در آن نفس می‌کشیم، گاهی بی‌هدف، گاهی بی‌دفاع، در اوج ناامیدی که برای زیستن دست و پا می‌زنیم.» الهام شعبانی تاکنون چند جایزه بازیگری ازجمله جایزه بازیگری جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید