• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156807
+
-

گرینویچ/حمله به آرامستان فلسطینی‌ها


سرزمین‌های اشغالی: «محمد برکه» رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی۱۹۴۸ به تخریب قبرستان روستای «صبارین» (در اراضی اشغالی ۱۹۴۸) واکنش نشان داد. رژیم صهیونیستی قبرستان این روستا را کاملا تخریب کرد به‌طوری که دیگر هیچ قبری در آن دیده نمی‌شود. صبارین ازجمله روستاهایی است که اهالی آن در سال اشغال فلسطین (۱۹۴۸میلادی) آواره شدند. براساس گزارش «القدس العربی»، برکه در این خصوص گفت، اگر به قبر یک یهودی در یک گوشه دنیا تعرض شود همه دنیا برمی‌خیزد و ساکت نمی‌نشیند. وی ادامه داد چیزی که صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد این است که قبرستان‌های باقیمانده در روستاهای متروکه دلیلی آشکار بر وجود زندگی فلسطینی‌ها در گذشته آنهاست. پس از آنکه زندگان را آواره کردند اکنون در راستای آواره کردن اموات و تخریب قبور کار می‌کنند. اعضای کمیته پیگیری امور فلسطینی‌ها در تلاش است که تیم‌هایی داوطلب برای ترمیم قبرستان یاد‌شده تشکیل دهد.

مورچه سرطان را بو می‌کشد

پاریس: فقط چند دقیقه برای آموزش مورچه‌ها لازم است تا این حشرات بتوانند مواد سرطانی خاص را در انسان تشخیص دهند. تحقیقات گروهی از دانشگاه سوربن حکایت از نتایجی امیدوارکننده‌ در تشخیص بیماری‌ها توسط این حشرات دارد. مجله تخصصی «آی‌‌ساینس» در این‌باره می‌نویسد: «مورچه‌ها ظاهرا نه فقط می‌توانند سلول‌های سرطانی را براساس بوی آنها تشخیص دهند که حتی قادرند انواع سرطان را هم از یکدیگر تمیز دهند.» جای تعجب نیست که مورچه‌ها در تشخیص رایحه‌های متفاوت استادند. برای پی بردن به این نکته که این اندام‌های حساس حسی در مورچه‌ها تا چه حد می‌توانند برای تشخیص سرطان مناسب باشند و اینکه آیا می‌توان مورچه‌ها را به همکاری تشویق کرد یا نه، گروه تحقیقاتی پیکره نمونه‌های متفاوتی شامل سلول‌های سرطانی و سلول‌های سالم تهیه کرد. سپس به حشرات آموزش داده شد تا با کمک محلول قندی به مقصد سلول‌های سرطانی بشتابند. در نهایت آنها در تشخیص انواع سرطان موفق بودند.

بازگشت لوح‌فشرده

کالیفرنیا : براساس اعلام چند شرکت فعال در صنعت موسیقی میزان فروش سی‌دی در سال۲۰۲۱ بیش از ۲۱درصد افزایش یافت. از سال۲۰۰۴ میلادی به واسطه توسعه وب‌سایت‌های فروش و دانلود موسیقی و فیلم، تقاضا برای خرید سی‌دی به شدت کاهش پیدا کرد و حالا پس از ۱۷سال دوباره فروش لوح‌های فشرده در سراسر جهان افزایش یافته است. به گزارش آنا، در دوران شیوع بیماری کرونا با وجود محدودیت‌های بسیار هنرمندان بار دیگر تصمیم گرفتند از سی‌دی برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند. البته میزان افزایش گفته شده مربوط به بازار آمریکاست. برخی از شرکت‌های صاحب‌نام در حوزه موسیقی افزایش ۶۱درصدی فروش سی‌دی را در سال۲۰۲۱ تجربه کرده و از این طریق به درآمد بیش از یک‌میلیارد دلار رسیدند. با بیشتر شدن میزان تقاضا برای موسیقی و فیلم عرضه شده با سی‌دی، شمار مراجعه کاربر‌ها به وب‌سایت‌های دانلود کاهش پیدا کرده است. کارشناسان فناوری بر این باورند که با ادامه چنین روندی ممکن است از سال‌های آینده پلتفرم‌های پخش موسیقی و فیلم نیز بار دیگر به سمت عرضه سی‌دی روی آورده و از این طریق نظر مشتریان را به خود جلب ‌کنند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید