• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156716
+
-

آماربازی

13
تیم استقلال با عملکرد عالی‌اش در خط دفاعی، در مسیر شکستن رکورد بهترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر است. رکورد کمترین گل خورده در یک فصل از لیگ برتر در اختیار خود استقلالی‌ها است که در لیگ هجدهم با سرمربیگری وینفرد شفر به آن رسیدند. در آن فصل آبی‌ها فقط 13گل دریافت کردند که البته 3گل خورده این تیم مربوط به 3بازی آخر بود که مجیدی به‌جای شفر روی نیمکت نشسته بود. آبی‌ها امسال تا پایان هفته بیست‌ودوم فقط 7گل خورده دارند. اگر آنها با همین معدل (0.32گل در هر بازی) تا پایان فصل ادامه بدهند بعد از 30بازی حداکثر به 10گل خورده می‌رسند. بنابراین رکورد 13گل کاملا در دسترس آبی‌ها است مگر اینکه خط دفاعی این تیم در هفته‌های باقیمانده افت شدیدی داشته باشد.

17
فجرسپاسی هفدهمین هفته متوالی را هم بدون کسب پیروزی سپری کرد تا با بدترین رکورد این فصل مساوی کند. رکورد این فصل در اختیار پدیده مشهد بود که از هفته اول تا هفته هجدهم برای کسب نخستین پیروزی‌اش صبر کرد و رکورد 17هفته بدون برد به نامش ثبت شد. فجرسپاسی اما تا هفته پنجم 2 پیروزی به‌دست آورده بود و از هفته ششم به بعد دچار طلسم شد. شیرازی‌ها این هفته بعد از 16بازی بدون برد وارد هفته بیست‌ودوم شدند و جالب اینکه حریف‌شان همان پدیده مشهد، رکورددار بازی‌های بدون پیروزی بود. در این فینال ته‌جدولی پدیده با گل دقیقه 5+90پیروز شد تا فجرسپاسی هم در ناکامی، شریک مشهدی‌ها شود.

22
استقلال با 22بازی بدون باخت، رکورددار بی‌شکستی در یک فصل از لیگ برتر شد. این رکورد با 21بازی در اختیار پرسپولیس و سپاهان بود اما استقلال موفق شد با 22بازی بدون باخت از رکورد این دو تیم عبور کند. در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته یک تیم از ابتدای فصل تا هفته بیست‌ودوم بدون شکست بماند. البته رکورددار بی‌شکستی در بازی‌های متوالی همچنان با 26بازی در اختیار پرسپولیس است اما آن رکورد در 2 فصل متوالی رقم خورد، یعنی در هفته‌های پایانی یک فصل و هفته‌های آغازین فصل بعدی. اگر استقلال در 4بازی آینده هم شکست‌ناپذیر بماند به رکورد 26بازی هم خواهد رسید و پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در داربی فردا رکوردش را از دسترس آبی‌ها دور نگه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید