• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156435
+
-

گرینویچ/فسیلی به نام جو بایدن


انتاریو: «جو بایدن» فسیلی 328میلیون ساله و بسیار نادر از گونه خونخواران است ! این یک تحلیل سیاسی نیست و واقعیتی کاملا علمی است که دیرینه‌شناس‌های موزه رویال انتاریو در کانادا آن را تأیید کرده‌اند. به گزارش گاردین، پس از ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به توجه جهانیان به تغییرات اقلیمی و شرکت در چند مجمع جهانی مرتبط با این موضوع، کریستوفر والن دیرینه شناس موزه تاریخ‌طبیعی آمریکا و گروه تحقیقاتی او تصمیم گرفتند فسیل یک ماهی مرکب خونخوار را که قدمت‌اش به 328میلیون سال پیش می‌رسد را جو بایدن نامگذاری کنند. شاید با این نامگذاری توجه جهانیان به واقعیت تغییرات اقلیمی و گونه‌هایی که ممکن است چند سال بعد فقط فسیلی از آنها باقی بماند جلب شود. این فسیل اخیر البته کشف تازه‌ای  نیست و در سال 1988میلادی در مونتانا کشف و به موزه رویال‌انتاریوی کانادا اهدا شد. به‌گفته دانشمندان این ماهی‌مرکب جد تمامی گونه‌های جانوری خونخوار جهان است و از این رو هم جزو فسیل‌های بسیار نادر به شمار می‌رود. 


رکورد بستری بیمار کرونایی

 نیومکزیکو: مردی در آمریکا پس از ابتلا به کرونا 549روز در 9بیمارستان بستری بود و اکنون که از بیمارستان مرخص شده است رکورد‌دار بستری بودن کرونایی جهان است. به گزارش سی‌ان‌ان، دانل‌هانتر 43ساله که نخستین‌روز مهدکودک رفتن دخترش، پیروزی تیم فوتبال پسرش و تولد نوه‌اش را در این 5/1 سال بستری بودن از دست داده یکی از 5/4 میلیون آمریکایی است که پس از ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شدند. البته با این تفاوت که میانگین زمان بستری شدن این چند میلیون نفر فقط 5/5 روز بود و این رقم برای او بدل به رقمی نجومی و رکوردی تازه در جهان شد. او می‌گوید: در این 5/1سال تنها شیرینی ماجرا دست‌نوشته‌های دخترم روی شیشه پنجره اتاقم بود.

9میلیون نفر قرنطینه شدند

چانگچون: مقامات چین پیرو سیاست‌های سختگیرانه و کارآمد خود برای کنترل شیوع کرونا پس از مشاهده چند مورد ابتلا به اومیکرون، شهری 9میلیون نفری را به‌طور کامل قرنطینه کردند. به گزارش ایندیپندنت، با قوانین درنظر گرفته شده، شهروندان شهر چانگچون موظفند در خانه بمانند و فقط یکی از اعضای خانواده مجاز است هر
2 روز یک‌بار برای خرید غذا و سایر مایحتاج از خانه خارج شود. همه ساکنان این شهر باید 3 دوره مورد آزمایش قرار بگیرند، مشاغل غیرضروری تعطیل شده و حمل‌ونقل شهری به حالت تعلیق درآمده است. تازه‌ترین موارد قرنطینه در چین‌، که شامل شهر ۵۰۰ هزار نفری یوچنگ نیز می‌شود، نشان می‌دهد که پکن همچنان به رویکرد سختگیرانه در قبال همه‌گیری کووید-۱۹ پایبند است. مقامات چینی بارها تأکید کرده‌اند هر منطقه‌ای که در آن سیاست‌های مربوط به قانون «تحمل صفر» به خطر بیفتد وارد قرنطینه می‌شود. با این حال به‌گفته برخی از مسئولان استان جیلین در یکی از شهرهای این استان در روزهای اخیر برخی از افراد با آزمایش مثبت در یک کتابخانه و همچنین دانشگاه‌ حضور داشته‌اند. این دانشگاه پس از ثبت ۷۴ مورد ابتلا به کرونا، بیش از 6هزار نفر را به قرنطینه خانگی فرستاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید