• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156419
+
-

متحدان آمریکا هم  به این کشور اعتماد ندارند


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه امروز در جهان هیچ‌کس به آمریکا اعتماد ندارد، گفت: بدعهدی آمریکا در برجام این کشور را در عرصه بین‌المللی رسوا کرده است.
منصور حقیقت‌پور، گفت: عملکرد آمریکایی‌ها در طول سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بوده که امروز دیگر هیچ‌کس حتی متحدان سنتی و قدیمی این کشور به آن اعتماد ندارند.
وی افزود: بدعهدی‌های آمریکا در ماجرای برجام، این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه بین‌المللی به‌گونه‌ای رسوا کرده و کاری کرده که امروز همه از این کشور تضمین می‌خواهند تا در مقابل آنها بدعهدی نکند.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: امروز هژمونی آمریکا فرو ریخته و چهره کریه آن بر همگان نمایان شده و به همین‌خاطر است که موجی از نفرت را‌‌‌‌‌‌‌‌ در میان مردم کشورهای مختلف از آمریکا شاهد هستیم.
حقیقت‌پور با اشاره به لزوم خواستن تضمین از آمریکا برای انجام تعهدات برجامی‌اش گفت: طبیعی است که هر کشوری به فکر منافع ملی خود است و روسیه و چین هم امروز این تضمین را‌‌‌‌‌‌‌‌ از آمریکا می‌خواهند تا بتوانند روابط اقتصادی و تجاری‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌ با ایران داشته باشند. وی افزود: همانطور که گفتم امروز دیگر هیچ‌کس در جهان به آمریکا اعتماد ندارد، حتی عربستان سعودی که از متحدان آمریکا در سطح منطقه بود امروز سیاستمداران آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شناخته و در حال گسترش روابط اقتصادی خود با روسیه و چین است. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: انقلاب اسلامی امروز به همگان جرأت داد تا در مقابل آمریکا بایستند و علیه‌اش موضع بگیرند. این انقلاب اسلامی بود که جبهه مقاومت را‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل داد و به ملت‌های منطقه این جرأت و جسارت را‌‌‌‌‌‌‌‌ داد که می‌توان جلوی کشوری مثل آمریکا هم ایستاد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ عقب راند. حقیقت‌پور در پایان گفت:‌ امروز همگان دیدند که آمریکا با ملت افغانستان چه کرد، اظهارنظرهای رئیس‌جمهور پیشین این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد بدعهدی‌های آمریکا شنیدند و دیدند که آمریکایی‌ها چندین میلیارد دلار از ثروت‌های ملت افغانستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به یغما بردند و هیچ کاری برای آنها نکردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید