• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156376
+
-

هشدار سازمان ملل درباره کشتار کودکان در یمن

خاورمیانه
هشدار سازمان ملل درباره کشتار کودکان در یمن

افزایش خشونت‌ها در 2 ماه اخیر در یمن، باعث افزایش تلفات کودکان در این جنگ شده و به‌گفته سازمان ملل، ۴۷کودک و نوزاد در ماه‌های ژانویه و فوریه (2ما ابتدای سال‌ جاری میلادی) جان خود را به ‌خاطر جنگ از دست داده‌اند و یا معلول شده‌اند.
به نوشته وب‌سایت الجزیره، براساس گزارش جدید یونیسف، کودکان، نخستین قربانیان جنگ هستند و بیشتر از دیگران از آن آسیب می‌بینند. در این گزارش آمده که دست‌کم ۱۰هزار کودک در جنگ یمن از سال 2015 تاکنون کشته یا مجروح شده‌اند. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این سال جنگ علیه فقیرترین کشور خاورمیانه را آغاز و زندگی را بر مردم این کشور جهنم کرد.
 کودکان در اوکراین هم قربانی جنگ شده‌اند و پنجشنبه، یک مقام پارلمانی اوکراین گفته است که از زمان حمله روسیه به این کشور، دست‌کم 71کودک کشته  و بیش از 100کودک دیگر هم مجروح شده‌اند.  صدها هزار نفر در یمن به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به‌خاطر جنگ جان خود را از دست داده‌اند.
 فیلیپ دوامله، نماینده یونیسف در امور یمن گفته است: «خشونت، بدبختی و گرسنگی در یمن عمومیت پیدا کرده و شرایط بسیار وخیم، زندگی میلیون‌ها کودک و خانواده‌هایشان را به چالش کشیده است.»
جنگ یمن خدمات عمومی مانند خدمات بهداشتی و مدارس را ویران کرده و میلیون‌ها نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است.
 براساس گزارش‌های سازمان ملل، حدود ۸۰درصد مردم در یمن، برای ادامه حیات، به کمک‌های خارجی نیاز دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید