• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156044
+
-

بازتاب گسترده پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران

نظامی
بازتاب گسترده پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران

انتشار خبر پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران با نام «نور۲» توسط ماهواره‌بر «قاصد» نیروی هوافضای سپاه، بازتاب وسیعی در رسانه‌های غربی داشت. خبرگزاری رویترز در گزارشی دراین زمینه نوشت که سپاه با موفقیت دومین ماهواره نظامی خود را در مدار قرار داده ‌است؛ ‌قرار دادن دومین ماهواره در فضا، پیشرفتی بزرگ برای نظامیان ایران به‌شمار می‌رود و نگرانی‌ها درباره برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور را افزایش می‌دهد.
به‌گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی دراین زمینه نوشت: سپاه پاسداران ایران دومین ماهواره را به فضا پرتاب کرد، درست زمانی که قدرت‌های جهان منتظر تصمیم تهران در مذاکرات هسته‌ای هستند. دراین گزارش تأکید شده‌است که این پرتاب درحالی انجام شد که دیپلمات ارشد ایران در مذاکرات برای رایزنی به کشورش بازگشت که نشان از افزایش فشار بر تهران دارد، در شرایطی که به‌نظر می‌رسد مذاکرات به پایان خود نزدیک می‌شود.
خبرگزاری دویچه‌وله نیز با بازتاب خبر پرتاب ماهواره نور۲ در گزارشی آورد: سپاه پاسداران دومین ماهواره را در مدار قرار داده درحالی‌که آمریکا ادعا کرده‌است پرتاب‌های ماهواره‌ای ایران، تخطی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. خبرگزاری فرانسه هم با اشاره به اینکه دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور۲ با ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۵۰۰کیلومتری بالای زمین قرار گرفت، نوشت: ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد یک ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار قرار داده در شرایطی که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده‌ است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید