• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155939
+
-

چهره زشت انتخابات در کره‌جنوبی

آسیا
چهره زشت انتخابات در کره‌جنوبی

انتخابات ریاست‌جمهوری در کره‌جنوبی، به یکی از آشفته‌ترین رویدادهای سیاسی در این کشور تبدیل شده و موج اتهام‌ها و تهمت‌های نامزدها به یکدیگر، مردم این کشور را سردرگم کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی برای نامزدها در انتخابات امسال، بسیار حیاتی است؛ چون بازنده، ممکن است واقعا به‌خاطر فساد، به زندان برود. هر دو نماینده یکدیگر را به فساد متهم می‌کنند و جزئیاتی هم درباره این اتهام‌ها مطرح کرده‌اند که قابل بررسی است. هر دو اردوگاه، با زبانی به‌شدت تند به یکدیگر حمله می‌کنند و برای توصیف نامزد مخالف، از الفاظی مانند «هیتلر»، «هیولا» و «انگل» استفاده می‌کنند. بسیاری در کره، این کارزار انتخاباتی را با داستان سریال معروف «بازی مرکب» مقایسه می‌کنند؛ جایی که شرکت‌کنندگان در یک مسابقه با جایزه‌ای بسیار بزرگ، درصورت باختن در بازی‌های بچه‌گانه کشته می‌شوند. انتخابات فردا در حالی برگزار می‌شود که لی جائه میونگ از حزب حاکم دمکراتیک و یون سوک یئول از حزب محافظه‌کار مخالف، شانه به شانه هم پیش می‌روند. رویکردهای انتخاباتی آنها، فضای سیاسی کره‌جنوبی را که همین حالا هم به‌شدت دچار اختلاف و شکاف است، بحرانی‌تر کرده است. این فضا در دورانی که همه‌گیری کرونا این کشور را فراگرفته و رقابت متحد اصلی کره، یعنی آمریکا با چین به اوج رسیده‌، می‌تواند برای سئول پیامدهای شدیدی داشته باشد.
نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که میزان مخالفان هر دو نامزد، بیشتر از میزان حامیان آنهاست. روزنامه پرتیراژ دونگ‌آ ایلبو درباره کارزار انتخاباتی هر دو نامزد نوشته است: «مردم باید در یک انتخابات ناخوشایند، بین 2هیولا، آنکه معایب کمتری دارد را انتخاب کنند. این به آن معنا نیست که آینده ملی ما تیره و تار است؟»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید