• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155840
+
-

سرمایه‌گذاری 4میلیارد دلاری نفتی در خوزستان

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه 4میلیارد دلار در حوزه نفت در خوزستان ‌سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: مجموعه دولت، ستاد اجرای فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و بانک‌های عامل پای کار آمده‌اند تا خوزستان را به جایگاه واقعی خود ارتقا دهند.
به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی افزود: خوزستان بر گردن ایران و جهان اسلام حق بزرگی دارد که باید ادا شود و به همین دلیل، رئیس‌جمهوری بر اجرای مصوبه‌های مرتبط با خوزستان تأکید ویژه دارد و این موضوع موجب شده است این مصوبه‌ها به‌صورت جدی در کشور پیگیری شود.
وی ادامه داد: عمده‌ترین مسائل خوزستان در نشست‌های کارشناسی متعدد با حضور معاونان رئیس‌جمهوری، برخی وزیران و کارشناسان شناسایی و مصوبه‌هایی برای حل این مسائل تصویب شده است. به‌گفته مرتضوی، مهم‌ترین این مصوبه‌ها در زمینه تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز بخش کشاورزی، ساماندهی شبکه‌های فاضلاب خوزستان، جاده و راه‌آهن، بهداشت و درمان بوده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تخصیص اعتبار برای طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی در خوزستان و تامین اعتبار مورد نیاز همچنین سرعت‌بخشی به اجرای این طرح‌ها افزود: تا چند ماه آینده هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستانی خوزستان افزوده می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه برای ۱۰۰مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به خوزستان اعتبار مورد نیاز تامین شده است، تأکید کرد: 1200میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های راه‌آهن در خوزستان تامین شد و در اختیار استان قرار گرفت. سیدصولت مرتضوی روز گذشته در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۹روستا و شهر خوزستان حضور یافت و در سفری 2روزه پیگیر تسریع اجرای طرح‌های مصوب سفر استانی هیأت
 دولت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید