• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155799
+
-

آماربازی

46
درحالی‌که همه از رکوردهای خوب استقلال در فصل جاری لیگ برتر صحبت می‌کنند، در لیگ دسته‌اول هم تیم ملوان با عملکردی عالی در حال جابه‌جا کردن رکوردهای تاریخ این مسابقات است. ملوان در پایان هفته بیستم با 46امتیاز، بدون شکست و با کمترین گل خورده در صدر جدول است و آمارهای این تیم شباهت زیادی با آمارهای استقلال در لیگ برتر دارد. استقلال بعد از 20هفته 14برد و 6تساوی داشت و ملوان بعد از 20بازی فقط یک مساوی بیشتر از استقلال داشته و با اختلاف نسبت به رقبا در صدر جدول لیگ‌یک نشسته است. 48امتیاز استقلال و 46امتیاز ملوان بالاترین امتیازاتی هستند که در تاریخ لیگ‌برتر و لیگ‌یک در پایان هفته بیستم به‌دست آمده است.

14
استقلال در 20بازی 15بار کلین‌شیت کرد و ملوان هم طی 20بازی 14بار موفق به کلین‌شیت شده است. شاگردان مازیار زارع در لیگ‌یک فقط در 6بازی گل خورده‌اند و فقط یک تیم توانسته دروازه ملوان را بیشتر از یک‌بار باز کند. از این لحاظ هم صدرنشین‌های 2 لیگ کاملا شبیه هم عمل کرده‌اند. در لیگ برتر فقط مس رفسنجان توانسته 2گل به استقلال بزند و در لیگ‌یک نیز فقط تیم ماشین‌سازی موفق شده دروازه ملوان را در یک بازی 2بار باز کند. البته هر دو تیم ماشین‌سازی و مس رفسنجان درنهایت 3بر2 شکست خوردند. تیم ملوان در 4بازی ابتدایی این فصل هیچ گلی نخورد و نخستین گلش را در بازی پنجم پذیرفت. ضمن اینکه در 8بازی ابتدایی فقط یک‌بار دروازه ملوان باز شد.

08
تیم ملوان طی 8بازی اخیرش در لیگ دسته‌اول به 7برد و یک تساوی رسیده که رکورد قابل توجهی است. تنها تیمی که در 8هفته اخیر توانسته از صدرنشین لیگ‌یک امتیاز بگیرد، آرمان‌گهر سیرجان است که این تیم هم با گل دقیقه92 از شکست مقابل ملوان گریخت. تیم محبوب انزلی‌چی‌ها که 14دوره در لیگ برتر حاضر بوده و از پرسابقه‌ترین تیم‌ها در سطح اول فوتبال ایران محسوب می‌شود در 6فصل اخیر ساکن لیگ دسته‌اول بوده اما به‌نظر می‌رسد امسال دیگر سال بازگشت این تیم به لیگ‌برتر خواهد بود. این تیم به‌طور میانگین در هر بازی 2.3امتیاز گرفته و این در حالی است که هیچ‌یک از قهرمانان لیگ‌یک در سال‌های اخیر به میانگین 2امتیاز از هر بازی هم نرسیده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید