• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155765
+
-

چهره‌ها/علی نقوی،مدیرعامل بورس انرژی


در جدیدترین جلسه هیأت پذیرش بورس انرژی ایران با پذیرش گاز طبیعی موافقت شد و به‌زودی شاهد معاملات این محصول خواهیم بود. شرکت ملی گاز ایران از این پس می‌تواند از ظرفیت مکانیسم بورس انرژی برای عرضه صادراتی و همچنین عرضه‌های داخلی گاز طبیعی بهره بگیرد. پیش از این نیز هیأت وزیران آیین‌نامه عرضه گاز طبیعی را در خردادماه امسال تصویب کرده بود.

مجید عشقی ،  رئیس سازمان بورس

با توجه به اینکه تعداد سهامداران در این بازار تا ۵۰ میلیون نفر افزایش داشته، ارائه خدمات الکترونیک در این بازار وارد فاز دیگری شده و برنامه‌ای مفصل نیز برای توثیق اوراق بهادار در دست اجراست. بعد از فروردین سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای‌تی‌اف و غیره پشتوانه توثیق وام‌هایی خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

احسان خاندوزی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی

استفاده کردن از پوزها و میزان تراکنش بیشتر یا کمتر، هیچ دلیلی مبنی بر مالیات بالاتر نخواهد بود، بلکه قانون مکلف کرده که این را به‌عنوان یک نمایه استخراج کند و کسی که دستگاه پایانه پرداخت در اختیار دارد در نظام مالی و مالیاتی کشور، شناسایی شود. هم‌اکنون با چند صد هزار پوزهای ناشناس مواجه هستیم که اطلاعات آنها تکمیل نیست و معلوم نیست که مربوط به کدام فعال و مودی اقتصادی هستند.

صاحب حجتی ،  سخنگوی سازمان اموال تملیکی

پس از جلسات متعدد هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان‌های ذیربط در امر مبارزه با قاچاق به‌منظور حمایت از تولید و بازار داخلی و برخورد قانونی با پدیده شوم قاچاق، این سازمان تعدادی از خودرو‌های گران‌قیمت خارجی قاچاق را با حضور مسئولان در نیمه دوم اسفندماه سال‌جاری امحا خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید