• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155170
+
-

جزئیات شهادت افسر یگان‌ویژه در جمعه‌بازار

خبر
جزئیات شهادت افسر یگان‌ویژه در جمعه‌بازار

افسر یگان‌ویژه مشهد که هنگام تامین امنیت جمعه‌بازار هدف ضربه چاقوی مردی شرور قرار گرفته بود، پس از 2روز جدال با مرگ به شهادت رسید.
به گزارش همشهری، ظهر جمعه گذشته، ستوان احسان پای‌خسته، از مأموران یگان‌ویژه مشهد برای تامین امنیت جمعه‌بازار شهید شوشتری به این محل رفته بود‌ که یکی از مأموران شهرداری نزد وی رفت و گفت به یکی از دستفروش‌ها مشکوک است. مأمور شهرداری می‌گفت که احتمال می‌دهد مرد دستفروش در حال فروش اجناس سرقتی است و ستوان پای‌خسته با شنیدن این خبر به سمت دستفروش رفت. او در حال پرس‌و‌جو از این مرد بود که ناگهان اتفاق هولناکی رخ داد. صدای ناله مأمور پلیس به هوا بلند شد و مرد دستفروش با عکس‌‌العملی سریع، از آنجا گریخت و با بالا‌رفتن از بلوک‌های سیمانی خودش را به خیابان رساند و سوار بر یک موتورسیکلت پا به فرار گذاشت. به‌دنبال این ماجرا، ستوان پای‌خسته که بر اثر اصابت ضربه چاقو به ران پایش مجروح شده بود، به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد انتقال یافت و تلاش برای نجات جانش آغاز شد اما صبح دیروز به‌دلیل شدت خونریزی، جانش را از دست داد.

شروع تحقیقات 
به‌دنبال شهادت مأمور پلیس، ماجرا به قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی مشهد گزارش و تحقیقات ویژه‌ای زیرنظر قاضی جنایی آغاز شد. درحالی‌که 2روز از زمان حادثه گذشته بود و احتمال از بین رفتن سرنخ‌ها وجود داشت، به دستور قاضی صفری، فیلم‌‌های ضبط‌شده توسط تمامی دوربین‌های مداربسته بازبینی شد و طولی نکشید که مأموران موفق شدند موتورسیکلتی را که قاتل با آن فرار کرده بود، شناسایی کنند. این مرد دستگیر شد اما اعتراف کرد که عامل جنایت را نمی‌شناسد. او گفت روز حادثه در حال عبور از نزدیکی جمعه‌بازار بودم که آن مرد (قاتل) سراسیمه به سمتم آمد و گفت عده‌ای دنبالش هستند و من هم برای کمک به او سوارش کردم و فراری‌اش دادم. همزمان و در شاخه دیگری از بررسی‌ها، تصاویری از عامل جنایت هنگام فرار نیز به‌دست آمد و با پیگیری این سرنخ‌ها، مأموران به مردی رسیدند که به‌احتمال زیاد همان قاتل فراری بود. این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما روز گذشته وقتی مقابل قاضی صفری قرار گرفت، مدعی شد که بی‌گناه است و اشتباهی دستگیر شده. او توضیح داد که در زمان حادثه نه در جمعه‌بازار بلکه در جای دیگری بوده و از ماجرای شهادت مأمور پلیس بی‌خبر است. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که وقتی مأموران راننده موتورسیکلت(نخستین فرد دستگیر شده) را در برابر او قرار دادند، راننده موتور گفت که  او همان فردی است که روز حادثه سراسیمه از جمعه‌بازار بیرون آمد و  او را ترک موتورش سوار و از آنجا دور کرد. با این حال، متهم دستگیر‌شده همچنان جنایت را انکار کرد و در این شرایط قاضی صفری برای او قرار بازداشت صادر کرده و تحقیقات از وی ادامه دارد. در همین حال سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز با اشاره به تحقیقات گسترده برای دستگیری عامل شهادت افسر پلیس، گفت: شهید احسان خسته‌پای متاهل و دارای 2فرزند بود که هم‌اکنون یک متهم در رابطه با این پرونده دستگیر شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید