• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 اسفند 1400
کد مطلب : 154925
+
-

جام تختی به خط پایان رسید

چهل‌ودومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان‌‌پهلوان غلامرضا تختی، از صبح روز چهارشنبه 4اسفندماه در سالن 2500نفری مجموعه بوستان اهواز آغاز شد و تا روز گذشته 6اسفندماه ادامه داشت. این مسابقات سومین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بود که به جز 7کشتی‌گیر تمامی مدعیان برای کسب دوبنده تیم ملی روی تشک رفتند.

  تکلیف 4وزن مشخص شد
تیم ارمنستان با 9کشتی‌گیر و تیم تونس با 3کشتی‌گیر تنها خارجی‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام تختی بودند. 6 مدال‌آور مسابقات جهانی نروژ به علاوه دارنده مدال طلای امیدهای جهان در وزن 130کیلوگرم غایبان رقابت‌های جام تختی بودند. میثم دلخانی، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی 4طلایی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی نروژ، محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نفرات سوم مسابقات جهانی و امین میرزازاده قهرمان امیدهای جهان از حضور در جام تختی معاف بودند. 7نفر در 6 وزن که باید با اعزام به مسابقات برون‌مرزی یا انتخابی رودررو تکلیف‌شان مشخص شود. در 4وزن 55، 60، 72 و 87 کیلوگرم که نمایندگان ایران در جهانی نروژ2021 موفق به کسب مدال نشدند تمام مدعیان حضور داشتند. اواخر فروردین‌ماه تیم کشتی‌فرنگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد که به‌نظر محمد بنا در 4وزن 55، 60، 72 و 87کیلوگرم نفرات اول جام تختی را اعزام خواهد کرد.

  آشتی عبدولی با محمد بنا
مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار شد و محمد بنا سرمربی تیم ملی، حمید باوفا سرمربی تیم ملی جوانان، علی محمدی مدیر تیم‌های ملی، غلامرضا قصاب، مهرزاد اسفندیاری‌فرد و طالب نعمت‌پور در قالب کمیته فنی ناظر بر مسابقات بودند. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز روز پنجشنبه با حضور در شهر اهواز از نزدیک نظاره‌گر رقابت‌ها بود و در توزیع جوایز اوزان روز نخست شرکت کرد. سعید عبدولی دارنده مدال برنز المپیک ریو که در چند وقت اخیر اظهارنظرهای تندی علیه محمد بنا سرمربی تیم‌ملی داشته هم از مهمانان روز پنجشنبه بود که اتفاقا با استقبال محمد بنا روبه‌رو شد. بنا که سال‌ها مربیگری عبدولی را برعهده داشت هیچ‌گاه جواب انتقادات او را نداد و فقط در یک نشست خبری عنوان کرد: «عبدولی می‌خواست به اردو بیاید و شب اردو را ترک کند که به‌خاطر کرونا و شرایط قرنطینه قبول نکردم.» عبدولی درباره دیدار با سرمربی تیم ملی گفت: «پسرم برای سلام و احوالپرسی رفت، من هم رفتم که تنها نباشد. می‌خواست به محمد بنا سلام کند، گفت نکند جواب سلامم را ندهد که گفتم نه برو. بعد که او برای سلام کردن جلو رفت، من و محمد بنا هم احوالپرسی کردیم و چیز خاصی به هم نگفتیم.» اردوی تیم ملی کشتی فرنگی 15اسفندماه برگزار خواهد شد و در پایان اردو، سرمربی تیم‌ملی نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی مغولستان را اعلام خواهد کرد. همچنین به‌دلیل همزمانی مسابقات جهانی صربستان2022 و بازی‌های آسیایی2022 چین به‌نظر محمد بنا باید در هر وزن حداقل 2کشتی‌گیر آماده را در اردو ساخته و پرداخته کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید