• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154856
+
-

آماربازی

16
از 16شوتی که در داربی اصفهان زده شد فقط یک شوت داخل چارچوب بود! روز گذشته بازی سپاهان و ذوب‌آهن با آمار و رکوردهای جالبی به پایان رسید. درحالی‌که بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن تمام‌شده بود، سپاهان برای انتقام آن شکست آمد و بازی برتری مقابل ذوب‌آهن داشت. زردها 65درصد مالکیت توپ داشتند، با 584پاس بیش از دوبرابر ذوب‌آهن پاس دادند و دقت پاس 84درصدی آنها هم خیلی بیشتر از حریف بود. در نهایت سپاهان با 12شوت دقیقا 4برابر حریفش شوت زد اما از 16شوتی که 2 تیم زدند فقط یکی داخل چارچوب بود. امید گل ذوب‌آهن در این بازی 0.22و امید گل سپاهان 1.05بود اما هیچ گلی ردوبدل نشد.

17
محرم نویدکیا بالاخره خسته شد و از هدایت سپاهان استعفا کرد. نتایج او در فصل اخیر با یک افت 17درصدی نسبت به فصل گذشته مواجه بود تا نایب‌قهرمان لیگ بیستم در شرایطی قرار بگیرد که حالا حتی برای سوم شدن در فصل جاری هم با مشکل روبه‌رو باشد. نویدکیا فصل گذشته را با 65امتیاز و رتبه دوم لیگ به پایان رساند که برای نخستین سال سرمربیگری‌اش کارنامه خوبی محسوب می‌شد. او میانگین 2.17امتیاز از هر بازی را به جا گذاشته بود که هر تیم دیگری در تاریخ لیگ برتر با این میانگین به قهرمانی می‌رسید اما سپاهان به‌خاطر امتیازگیری عالی پرسپولیس به رتبه دوم قناعت کرد و بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ شد. اما امسال تیم محرم از هر بازی فقط 1.79امتیاز گرفت که نسبت به فصل گذشته 17درصد پایین‌تر بود.

565
تیم ذوب‌آهن با 565دقیقه گل نزدن، رکورد فجرسپاسی را شکست و صاحب بدترین رکورد فصل جاری شد. ذوب‌آهن دیروز داربی اصفهان را با تساوی بدون گل به پایان برد و به این ترتیب برای ششمین بازی متوالی در گلزنی ناکام ماند. تیم مهدی تارتار آخرین بار در هفته سیزدهم به فجرسپاسی گل زده و 2بر صفر پیروز شده است. هر 2 گل ذوب‌آهن در آن مسابقه را میلاد جهانی زد که حالا به سپاهان رفته و دیگر در ذوب‌آهن بازی نمی‌کند. بعد از آن مسابقه، ذوبی‌ها به 4باخت و 2مساوی بدون گل رسیده‌اند و دیروز دقایق گل نزدن این تیم به 565دقیقه رسید. پیش از این، فجرسپاسی با 556دقیقه گل نزدن در مقطعی از فصل جاری در این زمینه رکورددار بود. باید دید طلسم ذوبی‌ها تا چه زمانی طول خواهد کشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید