• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154597
+
-

بلوار قیام در آستانه بهار بازگشایی می‌شود

مترو
بلوار قیام در آستانه بهار بازگشایی می‌شود

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: «بلوار قیام پس از 8سال در آستانه بهار به‌طور کامل بازگشایی شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.» به گزارش همشهری، این بلوار حدفاصل خیابان شهدای هفدهم شهریور تا میدان قیام واقع شده است و حدود یک کیلومتر طول دارد که از سال 92به کارگاه فعالیت‌های عمرانی شرکت متروی تهران تبدیل شده بود. 
اکنون آنطور که مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرده قرار است تا پیش از پایان سال بازسازی و بازگشایی شود. مسعود درستی گفت: «به‌دلیل نیاز شرکت مترو به فضایی کارگاهی، بلوار قیام ابتدا برای آماده‌سازی شفت دستگاه حفار مکانیزه مورداستفاده قرار گرفت و سپس به‌عنوان کارگاه بچینگ و عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه‌های میدان قیام و خیابان شهدای هفدهم شهریور در اختیار پیمانکاران بود.» 
او ادامه داد: «اسفند 99ایستگاه میدان قیام افتتاح و با همکاری شهرداری منطقه12 حدود 600متر از بلوار بهسازی و آزادسازی شد. اکنون قصد داریم در روزهای پایانی سال مسیر باقیمانده را هم بهسازی کرده و تحویل شهروندان دهیم.»
 به‌گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران، ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس تندرو و 2ایستگاه مترو، ۳۲۰۰ متر طول جدول‌گذاری در 4لاین، بتن‌ریزی برای رفع اختلاف سطح 2سمت بلوار و ایجاد فضای سبز برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای بهسازی این بلوار است. درستی در پایان تأکید کرد: «پیش‌بینی می‌شود بهار سال۱۴۰۱ ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور افتتاح شود که با این اقدام وضعیت دسترسی به شبکه حمل‌ونقل عمومی در این محدوده پرتراکم پایتخت بهتر خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید