• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154586
+
-

آلمانی از انگلیس می‌آموزد

رالف رانگنیک در این سن‌وسال هنوز چیزی به لیگ برتر اضافه نکرده اما کلی چیز یاد گرفته

درحالی‌که رالف رانگنیک روند خوبی را با منچستریونایتد آغاز کرده، ولی بحث بر سر جانشینی او و یافتن سرمربی دائمی در پایان فصل ادامه دارد. فعلا 2گزینه برای سرمربیگری یونایتد نهایی شده‌ است که هر دو با باشگاه خودشان قرارداد دارند؛ تن‌هاخ با آژاکس و پوچتینو با پاری‌سن‌ژرمن. پیروزی سرمربی آلمانی در برابر بیلسا یک نبرد فراتاکتیکی بود؛ یونایتد 4-2 لیدز را شکست داد. با اینکه درون زمین زیاد معلوم نبود که تاکتیک‌ها با هم مبارزه می‌کنند، اما سابقه 2مربی و مکتبی که از خود بر جای گذاشته‌اند، شایسته احترام زیادی است. رانگنیک کمی دیر به لیگ برتر رسید. او تنها 6ماه فرصت دارد تا از سرمربیگری در بهترین لیگ جهان لذت ببرد. رالف در این مدت چیزهای زیادی آموخته. ازجمله اینکه به اعتراف خودش دیده که تیم‌های پایین جدولی لیگ برتر اگر در بوندس‌لیگا بودند، هرگز برای فرار از سقوط مبارزه نمی‌کردند. یا روی گل دوم لیدز که به‌نظر او خطا بود هم تفاوت‌های فرهنگی این دو لیگ را درک کرده. سرمربی منچستر در واکنش به این گل که به‌نظر می‌رسید پیش از آن خطایی روی برونو فرناندز رخ داده، گفت: «بعد از بازی، درباره خطا روی برونو قبل از به ثمر رساندن گل با داور صحبت کردم و گفتم در آلمان حتی لازم نیست که این صحنه بررسی شود. داور پاسخ داد که گوش کن، این دلیلی است که تو باید بازی در انگلیس را تجربه می‌کردی!» حالا او با یونایتد باید فردا حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان در ورزشگاه واندا متروپولیتانو مقابل اتلتیکو مادرید را هم تجربه کند.

  کریستیانو رونالدو که در ترکیب منچستر برابر لیدز قرار گرفت اما گلی نزد، آخرین بار ۱۸‌سال و ۱۲۵‌روز قبل برابر این تیم به میدان رفته بود و در آن بازی هم موفق به گلزنی نشده بود و یونایتد با تک گل روی کین به پیروزی رسید. این، طولانی‌ترین فاصله ایجاد‌شده بین 2 بازی یک بازیکن برابر رقیبی خاص در تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود؛ ۱۸ اکتبر ۲۰۰۳ تا ۲۰ فوریه امسال.
  با برد مقابل لیدز کریستیانو به رکورد ۲۰۰ پیروزی با لباس منچستریونایتد در همه رقابت‌‌ها رسید.
  رونالدو در بازی با برایتون توانست پس از 6بازی طلسم گل‌نزنی‌اش را باطل کند که بدترین رکورد او بود. با این‌حال، باز هم در یک بازی گل نزد. او و مسی امسال از رکوردهای درخشان گلزنی خود فاصله گرفته‌اند؛ کریستیانو ۹ گل زده در لیگ برتر (هر ۱۹۴‌دقیقه یک گل) و مسی ۲ گل زده در لیگ فرانسه (هر ۵۸۲‌دقیقه یک گل) دارد.

من‌یونایتد شانس اصلی رتبه چهارمی و کسب آخرین سهمیه لیگ برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان است. با پیروزی ۴-۲ مقابل لیدز، تیم منچستریونایتد به نخستین تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که به آمار ۷۰۰ پیروزی دست می‌یابد، این آمار در ۱۱۴۰ بازی به‌دست آمده است. چلسی با ۶۱۱، آرسنال با ۶۱۰، لیورپول با ۵۹۸ و تاتنهام با ۴۹۲ پیروزی در رده‌های بعدی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید