• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154401
+
-

گرینویچ/سرقت حقوق بیکاری کرونایی


بروکلین:‌ اعضای یک باند خلافکار در آمریکا با پر کردن 800فرم درخواست حقوق بیکاری ناشی از شیوع کرونا توانسته بودند 4میلیون و 300هزار دلار درآمد کسب کنند. به گزارش مارکت‌واچ، آنها با سرقت اطلاعات کاربری افراد مختلف به نام آنها فرم پر می‌کردند و در مجموع درخواست‌های آنها به 20میلیون دلار می‌رسید که از این میزان 4میلیون و 300هزار دلار آن‌را دریافت کرده بودند تا اینکه هوس می‌کنند موزیک‌ویدئویی را در یوتیوب بارگذاری کنند. در این کلیپ آنها دلار‌هایی را که از این راه به‌دست آورده و خودروهایی که با این پول سرقتی خریده بودند را به نمایش گذاشتند. اطلاعاتی که در این فیلم وجود داشت سرقت آنها را لو داد. پلیس تا به حال توانسته 11نفر از اعضای این باند را دستگیر کند. اطلاعاتی که اعضای این باند از 800نفر به‌دست آورده بودند شامل نام، زادروز و شماره بیمه‌اجتماعی آنها بوده است. پلیس پس از دستگیری آنها درباره محافظت از اطلاعات شخصی هشدار داد. 

10هزار بار قوی‌تر از مورفین

 بوئنوس‌آیرس: 24نفر در آرژانتین که مخدری 10هزار برابر قوی‌تر از مورفین مصرف کرده بودند، مردند. به گزارش دیلی‌میل، این ماده مخدر که در دامپزشکی‌ها برای بیهوش کردن حیوانات عظیم‌الجثه‌ای همچون فیل و کرگدن(دوزی بسیار پایین) استفاده می‌شود 100بار قوی‌تر از فنتاویل و 50بار قوی‌تر از هروئین است. گویا این 24نفر خبر نداشتند ماده مخدر یاد‌شده به واقع فیل را از پا در می‌آورد و بنابراین پس از استفاده از آن همگی جان باختند. پلیس در جست‌وجوی فروشنده یا فروشنده‌های این ماده مخدر است تا از کشتاری که می‌تواند طی روز‌های آینده رخ دهد پیشگیری کند. طی سال‌های گذشته استفاده از مخدر‌های قوی در آمریکا و آمریکای جنوبی شایع شده است.

حقوق مدیر 1447برابر کارمند

آلاباما: گروهی از سرمایه‌گذار‌های شرکت اپل در حال تشکیل اجماعی علیه حقوق مدیران این شرکت به‌خصوص مدیرعامل آن هستند که در سال2021 میلادی 98میلیون و 700هزار دلار و 1447برابر حقوق کارمندان بود. این انتقاد‌ها پس از آن صورت گرفت که چند هفته پیش اطلاعات دقیقی از میزان حقوق‌ مدیران و کارمندان این شرکت منتشر شد. به گزارش یاهونیوز، تیموثی دونالد کوک، معروف به تیم‌کوک مدیرعامل اجرایی شرکت اپل، در نوک پیکان این انتقاد‌ها قرار گرفته است. کوک که حقوقش 3میلیون دلار است، ۸۲.۳میلیون دلار سهام به‌عنوان پاداش، ۱۲میلیون دلار بابت تحقق اهداف اپل، ۱.۴میلیون دلار برای سفر هوایی و ۴۰۱هزار دلار برای برنامه، هزینه‌های بیمه و موارد دیگر دریافت کرد. در مجموع وی ۹۸.۷میلیون دلار در مقایسه با ۱۴.۸میلیون دلار در سال۲۰۲۰ دریافت کرد. براساس گزارش رویترز نیز مدیران عامل در آمریکا ۳۵۱برابر بیشتر از یک کارمند معمولی در سال۲۰۲۰ دریافت کرده‌اند و پاداش مدیران عامل حدود ۶۰درصد سریع‌تر از بازار سهام از سال۱۹۷۸ تا ۲۰۲۰ رشد کرد که بسیار بالاتر از رشد ۱۸درصدی دستمزد سالانه یک کارمند معمولی بود. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید