• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154354
+
-

تیر قربانی به هدف نشست

انتخابات فدراسیون تیراندازی روز گذشته برگزار و مرتضی قربانی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس این فدراسیون برگزیده شد

تیر قربانی به هدف نشست

محسن محمودصفری

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. انتخاباتی که قرار بود 21دی‌ماه برگزار شود اما به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد. بسیاری دلیل این تعویق را نیامدن جواب صلاحیت علی دادگر رئیس سابق فدراسیون می‌دانند که در نهایت صلاحیت او هم احراز نشد و مجمع روز گذشته بدون حضور دادگر برگزار شد.

  خروج بازنشستگان از کورس رقابت
مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی راس ساعت 10صبح آغاز شد و ریاست مجمع را محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان برعهده داشت. در این مجمع فضل‌الله باقرزاده، نماینده کمیته ملی المپیک و محمود خسروی‌وفا نماینده کمیته پارالمپیک بودند که هر دو حق رأی داشتند. برای حضور در انتخابات فدراسیون تیراندازی 11نفر ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت رضا ابوالحسنی، ابراهیم برخورداری، حسین زکی‌زاده، کبری غیاثی، مرتضی قربانی‌، داوود کرمی و حبیب مقصودی به‌عنوان نامزدهای تأیید صلاحیت شده جواز حضور در مجمع را کسب کردند. رضا ملک‌محمدی و سعید محمدی‌دوست نیز با وجود تأیید صلاحیت به‌دلیل موضوع بازنشستگی از دور رقابت‌ کنار رفتند.

  پولادگر: باید تصمیم مهمی بگیرید
محمد پولادگر معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ابتدای مجمع خطاب به 57نفری که حق رأی داشتند گفت: «همه شما سابقه فعالیت طولانی در این رشته را دارید و واقف هستید که امروز چه تصمیم مهمی باید بگیرید. تیراندازی از قدیمی‌ترین فدراسیون‌‌های ماست و شرایط خوبی برای مدال‌آوری دارد. خوشبختانه در این رشته مشکلی برای فعالیت بانوان وجود ندارد و از رشته‌های پرمدال در المپیک و بازی‌های آسیایی است. این موضوع در المپیک به اثبات رسید و مدال طلای فروغی در مهم‌ترین رویداد جهان یعنی المپیک به‌دست آمد و در بازی‌های آسیایی هم توسط بانوان و آقایان مدال‌های خوبی کسب شده است.»

  30میلیارد بدهی
حسین زکی‌زاده یکی از کاندیداها که پیش‌تر خزانه‌دار فدراسیون‌ بود در ارائه برنامه خود به بدهی 30میلیاردی فدراسیون اشاره کرد و گفت: «با توجه به آگاهی‌ام از مسائل مالی فدراسیون، 2ماه قبل درخواست کردم که مجمع عمومی و سالانه برگزار شود که نه‌تنها انجام نشد بلکه از من به‌خاطر نشر اکاذیب شکایت کردند. در زمان تحویل فدراسیون به مبینی (سرپرست فدراسیون) بدهی فدراسیون 14میلیارد بود اما بعد از آن به 27میلیارد و اکنون به بیش از 30میلیارد رسیده است.» با توجه به این اظهارات و تأیید آن توسط سایر کاندیداها باید گفت رئیس فدراسیون وارد چالش بزرگی شده است.

  قربانی رئیس شد
بعد از ارائه برنامه کاندیداها، ابراهیم برخورداری، کبری غیاثی و حسین زکی‌زاده به نفع مرتضی قربانی کناره‌گیری کردند و داوود کرمی نیز به نفع حبیب مقصودی انصراف داد. در نهایت رضا ابوالحسنی، مرتضی قربانی‌ و حبیب مقصودی 3کاندیدایی بودند که نامشان برای شمارش آرا روی تخته نوشته شد تا اعضا از بین این 3نفر به نامزد مورد نظر خود رأی بدهند. در پایان رای‌گیری، مرتضی قربانی‌ با 32رای از مجموع 57رای ماخوذه به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. مقصودی 18رای و ابوالحسنی 7رای کسب کردند.

  ورود به دریای بدهکاری
مرتضی قربانی‌ بعد از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: «هر کاری که در جمهوری اسلامی پذیرفتم با توکل بر خدا بوده و با توان و اراده خودم وارد کار نشدم. خدا من را هدایت کرد و دوستانی که چندین سال با من مرتبط بودند به من رأی دادند. مشکلات و بدهکاری برای ما مسئولان است. ما را منصوب می‌کنند که آن را حل کنیم. من خودم را در دریایی از بدهکاری می‌اندازم اما توکلم بر خداست. در هر استانی می‌توانیم چند جواد فروغی داشته باشیم. نباید ایراد بگیریم. هر کسی ایراد بگیرد، همان کار را به او می‌سپارم تا مشکلات حل و وحدت ایجاد شود. من باید با قاسم سلیمانی هزار بار شهید می‌شدم اما خدا نخواست. تلاش می‌کنم این رشته را به اوج برسانم و از همه ارگان‌ها کمک می‌خواهم. 5اسفند اعزام به مصر داریم. ریالی پول نداریم اما این موضوع حل خواهد شد. همین امروز قول آن را گرفته‌ام.»

این خبر را به اشتراک بگذارید