• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154292
+
-

خبر های کوتاه/تغییر مدیر ساترا


رئیس رسانه ملی در حکمی سعید مقیسه را به سمت معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منصوب کرد.  به گزارش همشهری، «ساترا» دارد به تصویب قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شود، تصویبی که با کوتاه آمدن ارشاد همراه بوده و به‌نظر نظارت اصلی را همچون 2 سال اخیر ساترا انجام می‌دهد. حالا که ساترا رسما بر تولید و نمایش شبکه نمایش خانگی نظارت می‌کند، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی طی حکمی سعید مقیسه را برای ریاست ساترا انتخاب کرده و عنوان شده صادق امامیان استعفای خود را یک هفته است که ارائه کرده. سعید مقیسه که معاون رئیس صدا و سیماست، به‌عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منصوب شد. سعید مقیسه در چند سال اخیر در معاونت فضای مجازی صداوسیما فعالیت داشته و سال ۹۹ به‌عنوان قائم‌مقام معاون فضای مجازی منصوب شد. وی همچنین مدیریت شبکه 5 سیما را بر عهده داشته است. 

فیلم‌های نوروز از 17اسفند روی پرده می‌روند

سخنگوی انجمن سینماداران از احتمال آغاز اکران نوروزی از ۱۷ اسفندماه و نیز وعده شورای صنفی اکران برای حمایت از فیلم‌های پرمخاطب در اکران عمومی خبر داد.
به گزارش روزنامه همشهری، محمدرضا صابری  گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در بخش اکران فیلم‌ها رخ داده و فیلم‌های بسیار خوبی متقاضی اکران نوروزی سال ۱۴۰۱ شده‌اند. درواقع با مساعدت شورای صنفی نمایش و شرایطی که فراهم شده سعی کرده‌ایم تا تهیه‌کنندگان راضی به اکران فیلم‌های خود شوند. با اعلام شرایط مورد نظر، نزدیک به ۲۱ فیلم برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

تقدیر وحید هاشمیان از «2888»

وحید هاشمیان مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران که برادرش، خلبان اصغر هاشمیان از شهدای دفاع‌مقدس است، با انتشار یادداشتی، از عوامل تولید فیلم «2888» تقدیر کرد. این فیلم تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. به گزارش همشهری، در بخشی از یادداشت وحید هاشمیان آمده است: به نام خالق آسمان‌ها، بلند آسمان جایگاه من است.وقتی طراوت عطر آزادی و آسایش در فضای جامعه، ما را به زندگی و آینده‌ای باشکوه نوید می‌دهد، یاد دلاوری‌های مردان آسمانی بی‌ادعا که هرگز با جنگنده‌های خود فرود نیامدند تا ما و سرزمین کهن ایران بماند و آنان جاودانه شوند. شکوه این زیبایی حماسه آفرین را می‌توان در فیلم تحسین‌برانگیز 2888(تعداد روزهای حضور نیروی هوایی در جنگ 8 ساله) به وضوح دید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید