• پنج شنبه 14 تیر 1403
  • الْخَمِيس 27 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 04
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147353
+
-

قاتل زنبورها

لواندوفسکی به تیم سابقش رحم نمی‌کند

قاتل زنبورها

بایرن در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته، دورتموند را با نتیجه 3 بر‌2 شکست داد تا اختلافش در صدرجدول با تیم دوم را به 4 ‌امتیاز برساند. طبق معمول هفته‌های اخیر ستاره این بازی هم کسی نبود جز لواندوفسکی. این مهاجم لهستانی به هیچ تیمی بیشتر از دورتموند گل نزده و کلا هیچ بازیکنی موفق نشده به هیچ تیمی بیش از گل‌های او به دورتموند، گل بزند. لوا که در طول بازی از سوی هواداران تیم میزبان مورد بی‌مهری قرار گرفته بود و زنبورها برای تخریب روحیه‌اش شعار «مسی، مسی» سرمی‌دادند، طبق معمول دروازه تیم سابقش را باز کرد. این هشتمین‌باری بود که او 2‌گل یا بیشتر وارد دروازه این تیم می‌کرد. این بیشترین باری است که هر بازیکنی حداقل 2‌بار در یک‌مسابقه مقابل یک حریف در رقابت‌ها گل زده است. لواندوفسکی با 2‌گلش مقابل دورتموند با 118گل به آقای گل تاریخ بوندس‌لیگا در بازی‌های خارج از خانه تبدیل شد؛ بالاتر از کلاوس فیشر.

   پیش از این دیدار هالند هر 43‌دقیقه و لواندوفسکی هر 71‌دقیقه یک‌گل یا پاس‌گل برای تیم‌هایشان به ثبت رسانده بودند که هالند یک‌گل و لوا 2‌گل در درکلاسیکر زدند. هالند با وجود اینکه چندین بازی را در این فصل به‌دلیل مصدومیت از دست داده، همچنان با 11گل در رده دوم جدول گلزنان بوندس‌لیگا قرار دارد. لواندوفسکی 16گله است. هالند در 51بازی بوندس‌لیگایی 51گل به ثمر رسانده؛ هر بازی یک‌گل. او بعد از بازگشت از مصدومیت هم همین رکورد را تکرار کرده و به ولفسبورگ و بایرن گل زده.

   بایرن با این برد 3 بر‌2 به یکی از 5تیمی تبدیل شد که در این فصل در تمام بازی‌های خود در لیگ موفق به گلزنی شده‌اند؛ میلان، اینتر، لیورپول، بایرن، برست و در کنار لیورپول تنها تیم‌هایی که در همه بازی‌های همه رقابت‌های این فصل با گل زمین مسابقه را ترک کرده‌اند.

   توماس مولر که رکورددار بازی در درکلاسیکر و سومین گلزن برتر تاریخ این رقابت است، حالا با 11‌پاس‌گل، بیشترین پاس‌گل را در این فصل 5 لیگ معتبر اروپایی ثبت کرده و همچنین 22‌پاس‌گل در سال‌۲۰۲۱؛ او در 7بازی اخیرش در بوندس‌لیگا در هر بازی حداقل روی یک گل تأثیر مستقیم داشته (2‌گل و 9‌پاس گل).

   لوا در 25 رویارویی با دورتموند 26گل به این تیم زده و این در حالی است که خودش با پیراهن دورتموند 7‌گل در 14بازی به بایرن زده بود. مهاجم لهستانی در این فصل بوندس‌لیگا در 14بازی 16گل و یک پاس‌گل ثبت کرده اما اینها 38درصد گل‌های بایرن را تشکیل می‌دهد. با این‌حال، همین را مقایسه کنید با آمار این فصل برنده توپ طلا و رقیب لوا یعنی مسی که یک‌گل و 3‌پاس‌گل در این فصل در لیگ فرانسه ثبت کرده است. او در رقابت‌های مختلف فصل هم 21بازی انجام داده، 27گل به ثمر رسانده و 2‌پاس‌گل داده؛ هر 67دقیقه یک‌گل و هر 1798دقیقه یک پاس‌گل. لواندوفسکی در ۷۴‌بازی اخیر بوندس‌لیگا ۹۱ گل به ثمر رسانده.

   در پایان بد نیست اشاره‌ای هم به رکورد منفی دورتموند در مهم‌ترین بازی بوندس‌لیگا داشته باشیم. این هفتمین باخت پیاپی دورتموند در درکلاسیکر بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید