• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145370
+
-

وداع با نخستین بانوی شهید مفقودالاثر

چهره روز
وداع با نخستین بانوی شهید مفقودالاثر

پیکر بانوی شهیده، فاطمه اسدی که پس از ۳۷ سال، اخیرا در کردستان تفحص شده است، پس از اقامه نمازجمعه دیروز تهران، در جمع نمازگزاران و با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه تشییع شد.
پیش از این مراسم، وداع با شهیده فاطمه اسدی در شهرهای مقدس مشهد و قم هم برگزار شده بود. قرار است امروز شنبه نیز در معراج شهدای تهران از ساعت ١٥ تا ١٧ توسط خواهران و از ساعت ١٧ تا ٢٠ توسط عموم مردم، به این شهیده ادای احترام شود و سپس پیکر او به سنندج منتقل و پس از تشییع به خاک سپرده شود.

اما «فاطمه اسدی» کیست؟
دوشنبه ۱۷ آبان، سردار سیدمحمدباقر باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خبر تفحص پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی را به دختر این شهیده که تنها بازمانده این خانواده بود، داد.
شهیده «فاطمه اسدی» نخستین بانوی شهید مفقودالاثر کشور است که دوران دفاع‌مقدس در ارتفاعات چهل‌چشمه دیواندره به ‌دست عوامل حزب دمکرات‌ کردستان، به شهادت رسید.
همسر این بانو، چون برای پایگاه جدید سپاه در حسین‌آباد چاه حفر کرده بود، عوامل ضد انقلاب به او لقب «جاسوس» دادند. به ‌همین‌ دلیل او را اسیر و سپس به زندان دولتو منتقل کردند. بانو اسدی در آن زمان، پیگیر آزادی همسرش شد. حزب دمکرات از او طلب ۲۰۰ هزار تومان کرد و بانو اسدی برای تأمین این پول، تمام زندگی‌اش را به حراج گذاشت و با پولی که تهیه کرده بود به ضد انقلاب ها مراجعه کرد.
 ضد ‌انقلاب ها پول را از او گرفتند، اما در اوج خباثت نه تنها همسرش را آزاد نکردند، بلکه او را نیز اسیر کردند. درحین آن، نزاعی بین آنها درگرفت و بانو اسدی به همراه چند نفر از سپاهیان،‌ تیرباران شد و در ارتفاعات چهل‌چشمه دفن شد. بعد از شهادت او، پسر کوچکش به‌دلیل نبود سرپرست، درگهواره از دنیا رفت و همسرش نیز بعد از ۳ سال، از زندان دولتو آزاد شد.
پیکر مطهر این شهیده  اخیرا توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف شد. ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج در این‌باره گفت: تفحص پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی بعد از ۳۷ سال، بار دیگر چهره کریه و شیطانی ضد‌انقلاب ها را برای مسلمانان جهان، به‌ویژه کردها نمایان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :