• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145353
+
-

انتقام رضا یزدانی از ستارگان ساری

دانشگاه آزاد، سهند ارس و صنایع مازندران به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کشتی صعود کرده‌اند و منتظر تیم چهارم هستند که امروز مشخص می‌شود

مرحله گروهی لیگ برتر کشتی آزاد امروز به پایان می‌رسد ولی هنوز تاریخ برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مشخص نشده است. لیگ امسال متفاوت از سال‌های گذشته آغاز شد. تفاوت اصلی هم در تقسیم‌شدن کشتی‌گیران برتر ایران بین 3تیم صنایع مازندران، فولاد ذوب آمل و سهند ارس است که این اتفاق کشتی‌ها را نزدیک کرده است. زمزمه غیبت تیم بازار بزرگ، قهرمان فصل پیش هم از اواخر لیگ سال گذشته آغاز شد و با شروع نقل و انتقالات کشتی‌گیران، این شایعه رنگ واقعیت گرفت. لیگ با این شرایط شروع شد و به مرحله‌ نیمه‌نهایی رسید.
در مسابقات دور برگشت که از اواخر هفته گذشته آغاز شد، تکلیف 3تیم صعودکننده مشخص شده است. طبق پیش‌بینی‌ها تیم دانشگاه آزاد، سهند ارس و صنایع مازندران صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرده‌اند و با توجه به نتایج دور رفت و نفراتی که تیم فولاد ذوب آمل در اختیار دارد، باید صعود این تیم‌ را هم که امروز مسابقه دارد، قطعی دانست.تیم صنایع مازندران با هدایت رضا یزدانی با توجه به شکستش مقابل تیم ستارگان ساری در دور رفت، روز گذشته رقابت جذابی را برای صعود داشت. صنایع با در اختیار گرفتن یک کشتی‌گیر خارجی و استفاده از 2ملی‌پوش خود و با تمام پتانسیل پا به این رقابت گذاشت. این مسابقه در سالن سیدرسول حسینی ساری برگزار شد و تیم صنایع موفق شد با نتیجه 7 بر 3 شکست 5 بر 5 دور رفت را جبران کند. تیم صنایع برای اینکه بتواند پیروزی تضمین‌شده‌ای داشته باشد، ماگومد رسول گادژی ماگمدوف را که در فینال مسابقات جهانی 2015 حسن یزدانی را شکست داده بود، به خدمت گرفت، البته در وزن 70کیلوگرم از او استفاده کردند. ماگمدوف در مسابقات اروپایی 2020 به مدال نقره وزن 74کیلوگرم رسیده بود ولی با این حال به یک وزن پایین‌تر آمد و عرفان الهی را شکست داد.
از دیگر نکات این رقابت حضور مجدد زاگیر شاخیف در ترکیب تیم ستارگان بود که همانند دور رفت فرزاد عموزاد را برد. شاخیف در مسابقات جهانی نروژ با شکست امیرمحمد یزدانی به مدال طلای 65کیلوگرم رسید. شاخیف با فن فیتیله‌پیچ یزدانی را برده بود و با همین فن عموزاد را با امتیاز عالی در کمتر از 3دقیقه شکست داد. از نکات دیگر این رقابت حساس پیروزی گئورگی ادیشویلی گرجستانی در فینال 125کیلوگرم برابر جابر صادق‌زاده کشتی‌گیر تیم صنایع مازندران بود که چند روز پیش برای هفتمین‌بار به‌عنوان پهلوانی ایران رسید. این کشتی‌گیر گرجستانی با فن کول‌انداز، صادق‌زاده را به پل زد و صحنه زیبایی را در آخرین کشتی دیدار صنایع و ستارگان ساری خلق کرد. با راهیابی تیم صنایع به دیدار نیمه‌نهایی، باید منتظر دیدار جذابی بین تیم‌های فولاد ذوب آمل، سهند ارس و دانشگاه آزاد بود. سازمان لیگ کشتی هنوز زمان برگزاری دیدار‌های نیمه‌نهایی را اعلام نکرده است که این مسئله جزو نکات منفی لیگ کشتی محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید