• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144885
+
-

شهرآورد دل‌ها

داربی دلامادونینا برای اهالی فوتبال یادآور روزهای خوب سری آ و فوتبال است

شهرآورد دل‌ها

داربی دلامادونینا آخرین مسابقه بزرگ باشگاهی در اروپا پیش از وقفه فیفادی خواهد بود. این بازی که ساعت 23:15امشب برگزار می‌شود، قدمتی 113ساله دارد. جدال میلان و اینتر، داربی شماره300دو تیم خواهد بود که البته اگر تنها رویارویی‌ها در دیدارهای رسمی را حساب کنیم، بازی شماره229محسوب می‌شود. در مجموع رویارویی‌ها، میلان با 113برد عملکرد بهتری دارد اما در دیدارهای رسمی پیروزی بیشتر از آن اینتر است با 84برد در برابر 77باخت. آخرین بازی رودررو را اینتر 3بر صفر برده. امشب ورزشگاه شهر میلان جوزپه مه‌آتزا خواهد بود و در بازی برگشت تبدیل به سن‌سیرو می‌شود.
   چالهان‌اوغلو باید خودش را برای برخورد تند هواداران میلان آماده کند. این بازی در زمین اینتر برگزار می‌شود اما از آن‌جایی که ورزشگاه 2 تیم مشترک است، هافبک ترک اینتر باید پاسخگوی خیانتش به میلانی‌ها باشد. این اولین‌باری است که چالهان‌اوغلو روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. میلانی‌ها در جریان دیدار ایتالیا با اسپانیا در همین ورزشگاه و در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، حسابی از خجالت دوناروما درآمدند. دوناروما هم مثل چالهان‌اوغلو بدون اینکه سودی به باشگاهش برساند از میلان به‌طور رایگان جدا شد.
    زلاتان ابراهیموویچ هم هست که سابقه حضور در اینتر را دارد و در داربی دلامادونینا 2‌گل برای اینتر و 6گل برای میلان به ثمر رسانده؛ اما کسی کاری به او ندارد. زلاتان در همه تیم‌های بزرگ ایتالیا بازی کرده و در 40سالگی همین که هنوز می‌تواند در این سطح بازی کند برای هواداران زیباست.
   میلان فصل را عالی آغاز کرده و تاکنون سابقه نداشته در 11بازی اول 10‌برد و یک تساوی به‌دست آورده باشدو از این لحاظ هم‌اکنون با ناپولی آماری یکسان دارد. البته فصل قبل هم استفانو پیولی میلان را تا هفته‌های آخر در کورس حفظ کرده بود اما نتوانست در تعداد قهرمانی در لیگ از اینتر جلو بزند. حالا قهرمانی‌های اینتر 19در برابر 18قهرمانی میلان است. برخلاف میلان، اینتر امسال در مقایسه با فصل گذشته نتایج ضعیف‌تری گرفته و به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی با 7‌امتیاز کمتر از میلان گام به داربی می‌گذارد.
   میلان با وجود نتایج فوق‌العاده‌ای که در لیگ گرفته، غایبان زیادی دارد. سامو کاستیخو، براهیم دیاس، تئو هرناندس، جونیور مسیاس و مایک مانیان همگی مصدوم و غایبند. آنته ربیچ هم با اینکه به تمرینات گروهی برگشته معلوم نیست قادر به حضور در ترکیب باشد. اوضاع اینتر خوب است و برای این بازی هیچ مصدوم یا غایبی وجود ندارد.
   تمام 57هزار بلیت داربی میلان به فروش رسیده و تماشاگران 2 تیم آماده تماشای یک ‌داربی ‌جذاب در فصلی جذاب شده‌اند.
  ترکیب احتمالی اینتر (2-5-3): هندانوویچ، باستونی، دی‌فرای، اشکرینیار، دارمیان، پریشیچ، بروزوویچ، بارلا، چالهان‌اوغلو، لائوتارو مارتینس و ادین ژکو.
  ترکیب احتمالی میلان (1-3-2-4): تاتاروسانو، کالولو، توموری، کیائر، کالابریا، تونالی، کسیه، سالماکرز، کرونیچ (براهیم دیاس)، لیائو، زلاتان ابراهیموویچ.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :