• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144226
+
-

قهرمان اکران

فیلم تازه اصغر فرهادی مردم را به سالن‌های سینما کشاند

قهرمان اکران

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

سعید خانی، پخش‌کننده فیلم سینمایی «قهرمان» اصغر فرهادی می‌گوید: «این فیلم در 3روز اول اکران خود فروش بالای 2میلیارد تومانی داشته است.» با توجه به فروش فیلم به‌نظر می‌رسد این فیلم در چند روز آینده بتواند فروش بالایی را از آن خود کند.
«قهرمان» اصغر فرهادی که جایزه بزرگ کن را از آن خود کرده و به‌تازگی به‌عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شده است، اکران رسمی خود را از چهارشنبه (5آبان) آغاز کرد. البته نخستین سینمایی که فیلم فرهادی را زودتر از موعد روی پرده برد، سینما هنر شهر آفتاب شیراز بود که فروش قابل‌توجهی را در یک روز اکرانش داشت. سعید خانی، ‌پخش‌کننده فیلم «قهرمان» درباره فروش این فیلم در 3روز ابتدایی اکران به همشهری می‌گوید: «این فیلم در 3روز اول بیشتر از 2میلیارد تومان فروش داشته و به‌طور حتم این فروش بیشتر هم خواهد شد.» به‌گفته خانی، «قهرمان» در 35سالن تهران و 80سالن در شهرستان‌ها اکرانش را ادامه می‌دهد. این فروش در وضعیت امروز سینما که به‌خاطر کرونا در شرایط سخت فروش و اکران فیلم‌ها به‌سر می‌برد، قابل توجه است. اکثر سینماهای تهران و دیگر شهرها با حضور دوباره مخاطبان و تماشاگران جانی تازه گرفتند و برخی از سالن‌های سینما هم سانس ویژه برای اکران فیلم داشته‌اند. براساس اعلام سایت سمفا، فروش «قهرمان» تا هشتم آبان‌ماه 2میلیارد و 900میلیون تومان بوده، اما این سایت تعداد سالن‌های سینما را 290 اعلام کرده است.

مشکلی که حل شد
یکی از مشکلاتی که در 2روز گذشته پیش آمد، قطع و به‌هم‌ریختگی سایت سمفا بود؛ سایتی که مرجع بلیت‌فروش و اعلام فروش‌ها را دارد. البته سعید خانی عنوان می‌کند که مشکلات زیرساختی سمفا باعث شده که در روز تعطیل بلیت‌فروشی درستی صورت نگیرد. وی در توضیح بیشتر گفته است: «به‌دلیل قطع سامانه سمفا روز هفتم آبان در کل کشور فقط ۴۰ هزار بلیت سینما فروخته شد؛ درحالی‌که ما روزهایی را در سال‌های اخیر داشتیم که مثلاً سینما کوروش فقط در یک روز بیش از ۳۰ هزار قطعه بلیت فروخته است و از این پس ممکن است روزهایی را در پیش داشته باشیم که بیش از 100هزار بلیت فروخته شود. مشکل اینجاست که وقتی تعداد مراجعان بالا می‌رود، سرور سمفا از دسترس خارج و خرید بلیت با مشکل مواجه می‌شود.» به‌طور حتم مشکل بلیت‌فروشی سایت سمفا اگر درست نشود، با نزدیک شدن به ترافیک اکران‌ها در هفته‌های آتی خیلی از تماشاگران سینما را با مشکل روبه‌رو و باعث سردرگمی مخاطبان سینما می‌شود. سازمان سینمایی هم عنوان کرد که سایت دچار اختلال شده بود که رفع شده است.

قهرمان، دی‌ماه در آمریکا اکران می‌شود
استودیوهای آمازون به‌تازگی تریلری از فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را که به‌عنوان نماینده ایران برای حضور در رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022انتخاب شده، انتشار داده‌اند.
به گزارش ورایتی، فیلم «قهرمان» که در ‌ماه ژوئیه سال‌جاری در جشنواره کن نمایش داده شده و جایزه بزرگ این جشنواره را به‌خود اختصاص داده و در جشنواره‌های فیلم تورنتو و تلوراید نیز نمایش داده شده، قرار است توسط کمپانی آمازون در تاریخ 7ژانویه 2022(17دی1400) در سالن‌های سینمای آمریکا اکران شود. پس از اکران فیلم «قهرمان» در آمریکا، آمازون پرایم نیز در 21ژانویه (اول بهمن 1400) این فیلم را به‌صورت آنلاین انتشار خواهد داد. اکران فیلم در‌ ماه ژانویه و کمتر از 2‌ماه مانده به برگزاری اسکار 2022، شانس «قهرمان» برای کسب جایزه اسکار را به‌شدت افزایش خواهد داد.
فرهادی به‌ترتیب در سال‌های 2011و 2016برای فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» 2جایزه اسکار را از آن خود کرده بود. درصورتی که اصغر فرهادی با فیلم «قهرمان» برنده سومین جایزه اسکار خود شود، پس از فدریکو فلینی و ویتوریو دسیکا، هر دو از کشور ایتالیا در رده دوم کارگردانان رکورددار دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

   توضیحات مسئول سمفا درباره مشکل فروش بلیت در سامانه
 به‌دنبال ایجاد نقص فنی در سامانه سمفا برای فروش بلیت، سازمان سینمایی توضیحاتی ارائه کرد.
احسان شاکری‌پور، مسئول فنی شرکت پشتیبان سامانه سمفا درباره مشکلات 2روز گذشته سمفا گفت: «روز گذشته(هفتم آبان‌ماه) به‌دلیل به‌وجود آمدن نقص فنی، این سامانه چندساعتی با مشکل فروش بلیت مواجه شده بود.»
 براساس بررسی‌های انجام‌شده، نقص فنی در سامانه سمفا(سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) به‌دلیل تقاضای زیاد مخاطبان در یک بازه زمانی مشخص برای خرید بلیت فیلم سینمایی «قهرمان» رخ داده بود که توسط مسئولان فنی به‌سرعت رفع شد. البته ذکر این نکته لازم است که طبق شواهد به‌دلیل فروش همه بلیت‌های فیلم قهرمان و تکمیل شدن ظرفیت سالن‌های سینماها حتی در صورت عدم‌ نقص فنی سامانه نیز، امکان خرید بلیت وجود نداشت زیرا در بیشتر سینماها ازجمله پردیس سینمایی کورش تمام بلیت‌ها در ساعاتی که این سامانه دچار نقص فنی بوده به‌صورت حضوری و از طریق گیشه، فروش رفته بود. طبق اطلاعات سمفا، فروش فیلم سینمایی «قهرمان» که از روز پنجم‌آبان روی پرده رفته، تاکنون به نزدیک 3میلیارد تومان رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید