• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144136
+
-

دوران پسا کومان

بارسا، رئال، منچستر، یوونتوس و بایرن امروز برای جبران نتایج هفته گذشته بازی می‌کنند

از میان 4 سرمربی تیم‌های بزرگ اروپا که در آستانه اخراج قرار داشتند، فعلا رونالد کومان از کار برکنار شده اما سولسشائر (من‌یونایتد)، نونو اسپریتو (تاتنهام) و پوچتینو (پاری‌سن‌ژرمن) فعلا به‌کار بی‌ثبات خود ادامه می‌دهند. دیشب پاریس با لیل قهرمان فصل گذشته بازی داشت و تا لحظه ارسال روزنامه به چاپخانه از سرنوشت پوچتینو اطلاعی در دست نبود. در اواسط هفته جاری روز چهارم لیگ قهرمانان را در پیش داریم و برای همین بیشتر بازی‌های خوب لیگ‌های داخلی اروپایی امروز برگزار می‌شود.

   لالیگا
بارسا پس از بد نتیجه گرفتن در دوران پسا مسی، حالا باید دوران پسا کومان را تجربه کند. سرخی بارخوان امروز برای اولین‌بار در بازی با آلاوس که ساعت 22:30در نوکمپ برگزار می‌شود، روی نیمکت مربیگری بارسا می‌نشیند. بارسا فعلا 9امتیاز با سوسیداد صدرنشین فاصله دارد و یک بازی کمتر انجام داده است. بارسا از زمانی که بنر تبلیغاتی لاپورتا در مادرید نصب شد، در این شهر و مقابل هیچ‌یک از تیم‌های پایتخت برنده نشده. آخرین سفر آنها به مادرید هم با شکست مقابل وایکانو به پایان رسید. حالا آلاوس میهمان نوکمپ است. هواداران بارسا در آخرین میزبانی به مربی خودشان توهین کردند و وینیسیوس را هم مورد توهین نژادپرستانه قرار دادند. به‌نظر می‌رسد با برکناری کومان از حجم عصبانیت آنها کاسته شده باشد.
رئال مادرید هم پس از برد خارج از خانه در ال‌کلاسیکو نتوانست بازی خانگی با اوساسونا را با برد پشت‌سر بگذارد و بازیکنان این تیم هر چه زدند به در بسته خورد. اوساسونا بعد از 12باخت پیاپی در برنابئو بالاخره موفق شد از رئال مساوی بگیرد. رئالی‌ها به داوری معترض بودند که چرا تنها 4دقیقه وقت تلف‌شده گرفته، درحالی‌که مصدومیت دروازه‌بان تیم میهمان 3‌دقیقه وقت تلف کرده بود. این در حالی است که برای بارسا مقابل وایکانو 8دقیقه زمان تلف شده منظور شد. اتلتیکو هم در مساوی 2-2با لوانته از اشتباهات داوری و VAR سود برد. رئال مادرید برای نخستین بار از نوامبر 1996در 2 بازی پشت سر هم در لالیگا و در برنابئو با تساوی بدون گل متوقف شد. درصورت پیروزی در بازی ساعت 15:30امروز برابر الچه، رئالی‌ها به 2هزاروپانصدمین پیروزی تاریخ خود در لالیگا می‌رسند.

    بوندس‌لیگا
این‌بار تمام پیش‌بینی‌ها غلط از کار درآمد! بایرن‌مونیخ که همه تیم‌ها را سلاخی می‌کرد و با گل‌های فراوان می‌برد، در بازی وسط هفته گذشته در بورسیا پارک، با 5گل مغلوب مونشن گلادباخ شد و از جام حذفی کنار رفت. باواریایی‌ها در 85‌دیدار پیاپی موفق به گلزنی شده بودند، به جز این بازی. این قاطعانه‌ترین پیروزی یک تیم برابر بایرن‌مونیخ در تاریخ رقابت‌های جام حذفی آلمان بود. بایرن از دسامبر 1978و شکست 7بر یک مقابل دوسلدورف در بوندس‌لیگا، هرگز شکستی با اختلاف ۵ گل (یا بیشتر) را تجربه نکرده بود. برای اولین‌بار از فصل 96-1995، بایرن برای 2 فصل پیاپی از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی بازمانده است. بایرن فصل قبل نیز در همین مرحله با شکست در ضربات پنالتی مقابل هولشتاین‌کیل حذف شده بود. بایرن مونیخ طی 3‌سال گذشته، 2 بار برابر حریفانش 5‌گل خورده که هر دو بار مربی تیم حریف فردی به نام آدی هوتر بوده است؛ آینتراخت فرانکفورت 5- بایرن مونیخ یک و مونشن گلادباخ 5- بایرن مونیخ صفر. حالا بایرنی‌ها که 3‌مسابقه بدون ناگلزمان به میدان رفته‌اند، ساعت17امروز در زمین یونیون برلین بازی می‌کنند؛ باز هم بدون سرمربی. ناگلزمان همچنان درگیر کووید-19است. یونیون برلین این فصل تیم دست‌وپا بسته‌ای نیست و تنها 6امتیاز با بایرن صدرنشین فاصله دارد. تیم رده دومی دورتموند هم میزبان کلن است. کلن هم امسال تیم نسبتا خوبی است و در فاصله 8امتیازی با همین دورتموند در جدول ایستاده است.

    لیگ برتر
آرسنال در ادامه روند خوب خودش با لستر بازی دارد. این بازی خارج از خانه ساعت15امروز برگزار می‌شود. سامان قدوس که در جام حذفی و صعود برنتفورد 90دقیقه برای این تیم بازی کرد، در بازی ساعت 17:30امروز تیمش در زمین برنلی شانس بازی دارد. منچسترسیتی هم که برای اولین‌بار با پپ گواردیولا در جام اتحادیه حذف شد و در ضربات پنالتی به وستهم باخت، امروز در همین ساعت میزبان کریستال پالاس خواهد بود. در دیگر بازی‌های همزمان نیوکاسل میزبان چلسی صدرنشین است و لیورپول از برایتون پذیرایی می‌کند. اما مهم‌ترین بازی امروز را تاتنهام مقابل منچستریونایتد برگزار می‌کند. ساعت20امشب مشخص می‌شود که سولسشائر با کمک ستاره‌های تیمش می‌تواند شغل خود را در منچستریونایتد نگه دارد یا خیر. کریستیانو رونالدو به‌تازگی اعلام کرده که قرار است به‌زودی صاحب یک دوقلوی دیگر شود. حداقل او برای درخشش در دیدار خارج از خانه امشب انگیزه دارد تا گل یا گل‌هایش را به دوقلوهای بعدی‌اش تقدیم کند.

    سری‌آ
ناپولی در بازی وسط هفته با پیروزی 3بر صفر برابر بولونیا توانست صدر را از میلان پس بگیرد. ناپولی و میلان تنها 2 امتیاز در این 10‌هفته از دست داده‌اند. یوونتوس هم که هفته قبل مغلوب امپولی شد، حالا امروز از ساعت 19:30با آلگری در زمین هلاس ورونا به میدان می‌رود. بعید است موقعیت آلگری در خطر باشد، اما صبر هواداران هم حدی دارد. یووه هفتم است و 13امتیاز با صدر فاصله دارد. آتالانتا و لاتزیو در ساعت 16:30می‌تواند بازی زیبایی باشد اما بازی مهم هفته فرداشب بین آاس‌رم و میلان در سن‌سیرو برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید