• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138002
+
-

امجدیه / بدشانس باانگیزه

لیلی خرسند- روزنامه‌نگار

حمیده عباسعلی اعتراف کرده که بدشانس است. او در بازی‌های المپیک توکیو اگر مبارزه آخرش را می‌برد حداقل می‌توانست مدال برنز بگیرد اما وسط مبارزه مصدوم شد. حمیده گفته با بدشانسی این مدال را از دست داده است: «باید اسمش را بگذارم بدشانسی. اگر دیرتر مصدوم می‌شدم می‌توانستم مبارزه را ببرم و مدال بگیرم.»‌ البته او در کنار بدشانسی، انگیزه بالایی هم دارد. این دومین بار است که عباسعلی با مصدومیت بدموقع مواجه می‌شود اما هنوز از ادامه حرف می‌زند: «انگیزه‌ام را از دست نمی‌دهم. هنوز تشخیص قطعی نداده‌اند و وضعیت پایم مشخص نیست. باید پیش متخصص‌های ایرانی بروم. اگر وضعیتم خوب باشد برای مسابقات جهانی آماده می‌شوم.» حمیده در مسابقات انتخابی المپیک رباط صلیبی پاره کرده بود و این نگرانی وجود دارد که دوباره آسیب‌دیدگی او شدید باشد.

المپیک نشد بازی‌های آسیایی
همه آنهایی که در بازی‌های المپیک نتیجه نگرفته‌اند، قول مدال بازی‌های آسیایی را می‌دهند. فدراسیون شمشیربازی بعد از چهارمی مجتبی عابدینی در بازی‌های المپیک ریو، وعده مدال در بازی‌های توکیو را داده بود اما موفق نشد روی سکو برود و حالا فضل‌الله باقرزاده به ایسنا گفته است منتظر مدال بازی‌های آسیایی باشید: «تیم سابر ایران امید کسب مدال بود و ما هم به همین شکل به این تیم نگاه می‌کردیم ولی به هر حال ورزش است و از این قبیل اتفاقات در ورزش رخ می‌دهد. دیگر المپیک تمام‌شده است، باید برای تیم سابر برنامه‌ریزی داشته باشیم. یک سال دیگر بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. سابریست‌ها با برنامه بهتر و با انگیزه بیشتر در بازی‌های آسیایی می‌درخشند و حتی برای مدال طلای بازی‌های آسیایی می‌جنگند.» گفته می‌شود اگر فدراسیون و پیمان فخری، سرمربی تیم ملی در این یکی دو سال مدام از مدال المپیک حرف نمی‌زدند، شمشیربازان با استرس کمتری مسابقه می‌دادند و نتیجه بهتری می‌گرفتند. حالا با وعده مدال طلای بازی‌های آسیایی، خدا می‌داند در این بازی‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟
بعد از شکست در بازی‌های المپیک، تازه فدراسیون تیروکمان به این فکر افتاده که باید مربی خارجی استخدام کند. میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان در توکیو بود که با رنک2 جهان مسابقه داد و حذف شد. حالا غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون به فارس گفته که دنبال مربی خارجی است: «با فدراسیون جهانی مکاتبه و درخواست مربی کرده‌ایم. شاخص‌های خود را گفته‌ایم، شرایط را هم مطرح کرده‌ایم. ما مربی می‌خواهیم که تا بازی‌های المپیک۲۰۲۴ با ما همکاری کند.» شعبانی‌بهار 3سال پیش به ریاست فدراسیون رسید و فقط یک سال به پایان دوره او مانده است. چرا او در این 3سال برای توکیو برنامه نداشت و حالا سال آخر تصمیم گرفته است در تیم ملی تغییر ایجاد کند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :