• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مرداد 1400
کد مطلب : 137744
+
-

روی خط خبر/ واکسیناسیون عمومی از اولویت‌های دولت است


رئیس جمهور دیروز با حضور در یک مرکز درمانی، اولین دوز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد. سید ابراهیم رئیسی پس از دریافت واکسن برکت، در گفت‌وگویی کوتاه با تشکر از تلاش مجاهدانه کادر درمان برای صیانت از جان مردم، گفت: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از اولویت‌های دولت است تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را در برابر این ویروس و جهش‌های احتمالی که دارد، بالا ببریم.
 به گزارش ایسنا،رئیس جمهور گفت: هر میزان که امکان استفاده از واکسن داخلی فراهم بود، استفاده می‌کنیم و به هر مقدار که کمبود وجود داشت نیز باید از خارج واکسن‌های معتبر وارد شود.

   دیدار ظریف با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان 
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز در دیدار با ژان آرنو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با اشاره به وضعیت خطیر افغانستان و پیچیدگی رو به تزاید شرایط در این کشور، سیاست های نادرست قدرت‌های خارجی را از عوامل مهم وضعیت کنونی افغانستان برشمرد. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و تسهیل در گفت‌وگوها میان طرف های افغان افزود: جامعه جهانی می بایست موضع صریحی در حمایت از حل و فصل سیاسی بحران در افغانستان و محکومیت خشونت و نتایج آن اتخاذ کند. در این ملاقات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه در کمک به روند صلح افغانستان بر گفت‌وگوهای بین الافغانی به‌عنوان تنها راه حل برای غلبه بر شرایط فعلی در افغانستان تاکید و مذاکرات خود در تهران را مفید و مهم ارزیابی کرد.

  وضعیت گذرگاه مرزی میلک آرام است
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت امنیتی گذرگاه مرزی میلک گفت: وضعیت در گذرگاه مرزی میلک آرام است و از آن تب و تاب پنجشنبه شب خبری نیست. به گزارش میزان، محمدهادی مرعشی با اشاره به اینکه فعلا تردد از مرز میلک ممنوع است، گفت: در حال انجام مذاکرات با طرف افغانستانی برای انجام واردات و صادرات هستیم و احتمالا به‌زودی صادرات و واردات شروع می‌شود. وی همچنین با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه گفت: آن دسته از شهروندان افغان که در پی حادثه پنجشنبه شب به ایران پناه آورده بودند، به‌زودی به کشورشان عودت داده می‌شوند.

  عاملان ناامنی باید از منطقه خارج شوند
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: کسانی که عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه هستند باید از منطقه خارج شوند و با پیروزی‌های اخیر، بی‌تردید تحولات ارزشمندی به نفع جبهه مقاومت به‌دست خواهد آمد. به گزارش فارس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار جبهه مقاومت و آرمان‌های فلسطین قرار دارد و باید تصریح کرد که امروز محور مقاومت و ازجمله جنبش جهاد اسلامی قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته توانسته اقتدار خود را نشان دهد.

  قدرت‌های واقعی قدرت‌های میدانی هستند
حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در دیدار فالح الفیاض، فرمانده حشدالشعبی عراق، حضور توامان رئیس‌جمهوری عراق و فرمانده حشدالشعبی این کشور در مراسم تحلیف سیزدهم ریاست‌جمهوری ایران را حاوی پیام‌های مهم توصیف کرد و گفت: حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی، قدرت‌های میدانی هستند و حشدالشعبی در این عرصه فوق‌العاده است. به گزارش ایرنا، فرمانده حشدالشعبی هم با بیان اینکه ملت عراق و حشدالشعبی، سپاه را به واسطه خون حاج قاسم و کمک‌هایش عزیز می‌دانند، افزود: ما به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و امروز چگونگی استفاده از تجربه سپاه با قوانین و خصوصیات عراق را وظیفه خود می‌دانیم و هرگز روزی که رسانه‌های آمریکایی بعد از ورود داعش نقشه عراق را در حال سوختن نشان دادند، فراموش نخواهیم کرد. 

  شورای نگهبان دلایل رد صلاحیتم را اعلام نکرده است
مسعود پزشکیان گفت: شورای نگهبان تا کنون دلیل عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح دیروز در نشست خبری شورای نگهبان در واکنش به علت رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی به وی اعلام شده است.
 به گزارش مدارا، مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت شما را نیز همچون آقای لاریجانی اعلام کرده است یا خیر؟ گفت: شورای نگهبان چیزی به بنده اعلام نکرده است و نامه ای دریافت نکرده ام. وی تاکید کرد: از شورای نگهبان می خواهم دلایل رد صلاحیت بنده را اعلام عمومی کند تا همه مطلع شوند و قضاوت کنند.
با گذشت قریب به 3 ماه از انتخابات بحث رد صلاحیت برخی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنان داغ است،هر از چندگاهی گلایه آنها در فضای رسانه ای داغ می‌شود،چنان چه  اخیرا طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری‌اش با رسانه ها  درباره درخواست لاریجانی برای شفاف‌سازی دلایل ردصلاحیتش گفت: مواردی را که آقای لاریجانی درخواست دادند به ایشان منعکس شده است. ساعاتی بعد از این سخنان، نظیف اما  نوشت: «شورای محترم نگهبان، با سلام؛ احتراما سخنگوی محترم آن شورا فرمودند دلایل عدم‌احراز اینجانب را اعلام کرده‌اید.متأسفانه نامه‌ای که اخیرا برای اینجانب ارسال فرمودید با مهر محرمانه است که از طریق اینجانب به‌دلیل محرمانگی قانونا قابل انتشار نیست؛ مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانیم نامه شورا را برای اطلاع عمومی علنی نماییم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید