• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137307
+
-

مسی تخفیف داد

خبرها در کاتالونیا از ادامه همکاری ستاره آرژانتینی با بارسلونا تا 39سالگی حکایت دارد

مسی تخفیف داد

خبرنگاران نزدیک به باشگاه بارسلونا ادعا کرده‌اند که توافق کامل بین دو طرف حاصل شده است، مسی برای 5 فصل قرارداد خود را تمدید‌ می‌کند و در مجموع حدود 200میلیون به‌دست می‌آورد که نسبت به حقوق قبلی‌اش در 4سال آخر که بالای 550میلیون یورو از بارسلونا پول گرفته بود، یک عقب‌نشینی کامل است. گفته شده مسی 50درصد به باشگاه تخفیف داده که این هم درست نیست. او فقط 70میلیون یوروی خالص پاداش وفاداری گرفته بود. البته شاید هم در آینده یا با تغییر مدیریت یا با اسناد ویکی‌لیکس مشخص شود که این رقم صوری بوده و پشت‌پرده و زیر میز مبالغ بیشتری ردوبدل شده است. صوری از این جهت که بارسا جدا از بدهی یک‌میلیارد یورویی که 15درصد آن به‌خاطر اوضاع کرونایی و نبود تماشاگر و افت فروش محصولات باشگاه بوده، باید به سقف پرداختی دستمزدهای موردنظر لالیگا برسد. با اعلام رقم کمتر از رقم واقعی قرارداد، از لحاظ قانونی این مشکل برطرف می‌شود. از صحبت‌های لاپورتا، رئیس باشگاه هم می‌توان ماندن مسی را پیش‌بینی کرد: «من می‌دانم که مسی می‌خواهد بماند و  به موضوع تمدید خود پایان دهد، از این بابت از او تشکر می‌کنم.»
ستاره آرژانتینی فعلا در کنار فابرگاس و لوئیس سوارس و خانواده‌هایشان در تعطیلات به‌سر می‌برد و هنوز در شهر بارسلون آفتابی نشده. تا بازگشت از تعطیلات هنوز چیزی مشخص نیست اما چیزی که محتمل به‌نظر می‌رسد این است که ممکن است او در جام خوان گامپر غایب باشد و کریستیانو رونالدو را در جدال بین بارسا و یوونتوس تنها بگذارد. صحبت از رونالدو شد، آاس هم گزارش داده که اگر فلورنتینو پرس موفق به خرید امباپه در این تابستان نشود، روی گزینه بازگرداندن رونالدو کار می‌کند. ممکن است ال‌کلاسیکوهای فصل آینده با مسی و رونالدو یا بدون هر دوی آنها برگزار شود. مسی با قرارداد جدید تا 39سالگی عضو باشگاه خواهد بود اما 2 سال به آمریکا می‌رود و برمی‌گردد تا پستی اداری در باشگاه کاتالونی به‌عهده بگیرد.

 جرارد رومرو، خبرنگار اسپانیایی درباره سایر گزینه‌های احتمالی بارسا در فصل نقل‌وانتقالات تابستان گزارشی داده که یکی از آنها فروش گریزمان است، به شرطی که باشگاهی حاضر باشد با بیش از 50میلیون یورو او را بخرد. گزینه معاوضه این ستاره فرانسوی با سائول اسپانیایی از اتلتیکو منتفی شده و سائول احتمالا به لیگ برتر خواهد رفت.

  فروش بریتویت با قیمت حداقلی ۱۵ میلیون یورو. خروج پیانیچ و اومتیتی و کاهش حقوق بزرگان رختکن شامل پیکه، بوسکتس، سرگی روبرتو و آلبا از دیگر موضوعات مورد علاقه باشگاه است که فعلا مدیران دارند روی آن کار می‌کنند.

 عثمان دمبله هم گویا پذیرفته قراردادش را که تنها یک‌فصل دیگر از آن باقی مانده است، تمدید کند؛ با حقوق کمتر از قرارداد قبلی. اعضای باشگاه با این بازیکن فرانسوی ملاقات داشته و به این نتیجه رسیده‌اند که او یا تغییر کرده یا واقعا بازیگر خوبی است و سعی دارد آنها را فریب بدهد و 6ماه دیگر وقت‌کشی کند تا بتواند در نقل‌وانتقالات زمستانی با تیم آینده‌اش مذاکره رسمی کند و در پایان فصل جدا شود.

  رونالد کومان از باشگاه خواسته کوتینیو را قرض ندهند و اگر امکانش هست او را در تیم نگه دارند. با چند بازی دیگر کوتینیو با پیراهن بارسا، باشگاه باید 20میلیون دیگر به لیورپول بدهد که خودش قیمت خرید یک‌بازیکن است.

  موریبا هم که در نیم‌فصل دوم فصل گذشته از او به عنوان پدیده جدید لاماسیا و باشگاه یاد می‌شد، تصمیم گرفته قراردادش را تمدید نکند. این بازیکن آینده‌دار و بااستعداد یک سال دیگر قرارداد دارد و سپس آزاد می‌شود. بارسلونا نمی‌خواهد او را رایگان از دست بدهد و به همین دلیل تصمیم گرفته او را در لیست فروش بگذارد. یکی از باشگاه‌هایی که موریبا را وسوسه کرده، رئال مادرید است که اگر انتقال آزاد او به رئال اتفاق بیفتد یک رسوایی برای بارسا خواهد بود و بدون شک باشگاه کاتالونیایی نمی‌خواهد این اتفاق رخ دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید