• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136700
+
-

نکته بازی/ بدترین پیش‌بینی قرن



شیخ دیاباته حضور در بازی با نساجی را هم از دست داد تا دوران غیبت او در مسابقات استقلال طولانی‌تر شود. در چنین شرایطی آدم یاد پیش‌بینی حیرت‌انگیز محمود فکری در نیم‌فصل اول می‌افتد. سرمربی وقت استقلال در آن زمان در واکنش به انتقادها از افت فنی مهاجم مالیایی گفته بود: «مطمئن باشید آقای گل لیگ بیستم هم از استقلال معرفی خواهد شد. در مورد شیخ دیاباته هم می‌توانم بگویم که بیشتر از فصل گذشته برای استقلال گل خواهد زد.» خب این هر دو پیش‌بینی فکری غلط از آب درآمد. آقای گل این فصل به‌احتمال بسیار زیاد سجاد شهباززاده خواهد بود و استقلالی‌ها در چند فرسخی کورس هم حضور ندارند. خود شیخ هم که پارسال 15گل زده بود، امسال فقط 2 گل به ثمر رسانده. ممنون محمودخان!

لعنت به آزادی بیان

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس زحمت کشیده و آن بخش از مصاحبه یحیی گل‌محمدی که مربوط به انتقاد از مدیران باشگاه می‌شده را سانسور کرده است. یحیی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور از «بی‌خیالی» باشگاه گله کرد، اما رسانه‌های رسمی پرسپولیس تصمیم گرفتند با وجود انعکاس کامل مصاحبه، آن بخش را حذف کنند. آفرین؛ اصلا «آزادی بیان» چه معنی دارد؟ یک‌سری ژست‌های الکی روشنفکری می‌گیرند توی این مایه‌ها که باید بتوانیم صدای مخالف‌مان را هم بشنویم. اساسا فرد مخالف بیجا کرده علیه ما حرف بزند. حذف کنید برود. این درست‌ترین کار است. فقط اینکه وقتی سایت باشگاه فوتبال ما ظرفیت لازم برای انعکاس 2 جمله معمولی در نقد مدیرانش را ندارد، الکی از تک‌صدایی در بخش‌های جدی‌تر کشور گله نکنید! ما تمرین می‌کنیم که نشنویم.

انصافا از کجا می‌آورید؟

یعنی روزی نیست که ویدئوهایی با تیتر «اشتباه وحشتناک مجری تلویزیون» در فضای مجازی داغ نشود. این آخری اما عالی است. آقای کارشناس در جریان تحلیل مسابقات المپیک نشسته و به مجری برنامه اصرار می‌کند چهل و چند ساله پیش که تیم ملی امید ایران برای آخرین بار راهی المپیک شده، آنجا به مقام قهرمانی رسیده و مدال طلا گرفته است! بنده خدا مجری کف و خون قاطی کرده و دلش هم نمی‌آید به صراحت مخالفت کند. حالا خدا را شکر بعد از یکی دو دقیقه بالاخره یک جوری بحث جمع شد، اما انصافا تلویزیون یک‌بار برای همیشه توضیح بدهد این آدم‌ها را از کجا می‌آورد. وقوع اشتباه طبیعی است و برای همه ما پیش می‌آید، اما نه در حد قهرمانی فوتبال ایران در المپیک! نکنید از این کارها.

این خبر را به اشتراک بگذارید