• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128459
+
-

آماربازی


4
اگرچه در جدول لیگ برتر فعلا ماشین‌سازی و نساجی قعرنشین هستند، اما در نیم‌فصل دوم سایپا از هر دوی این تیم‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته و فعلا قعرنشین نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود. سایپا طی 5بازی دور برگشت به یک مساوی و 4باخت رسیده و تنها تیم یک امتیازی است. ماشین‌سازی و نفت آبادان 2امتیاز دارند و نفت مسجدسلیمان هم 3امتیازی است. 4تیمی که نام برده شد تیم‌های بدون پیروزی در نیم‌فصل دوم هستند. سایپا و نفت آبادان دو تیمی هستند که در دور برگشت هنوز گل نزده‌اند و البته صنعت‌نفت یک بازی کمتر انجام داده است. نتایج سایپا در نیم‌فصل دوم جالب است؛ این تیم یک تساوی بدون گل مقابل نفت مسجدسلیمان دارد و 4بازی را باخته که هر 4باخت با نتیجه مشابه یک بر صفر بوده است.

04
تیم پدیده که دور رفت را با شکست‌های متوالی تمام کرده بود، در دور برگشت هنوز شکست نخورده و در جمع 4تیم بدون باخت نیم‌فصل دوم قرار دارد. جالب است که 3تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال در نیم‌فصل دوم نباخته‌اند و به‌جز آنها فقط پدیده است که افتخار شکست‌ناپذیری را دارد. البته تیم مهدی رحمتی فقط یک‌بار پیروز شده و در 4بازی دیگر به تساوی قناعت کرده است. پدیده در 3بازی اخیر به 3مساوی پیاپی رسیده و اگر در بازی بعدی هم این نتیجه را تکرار کند با رکورد مساوی‌های متوالی در این فصل مساوی خواهد کرد. جالب‌تر اینکه این رکورد در اختیار پرسپولیس است که بعد از بازگشت از فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته، 4بازی متوالی‌اش در لیگ را با تساوی به پایان رساند.

54
 تساوی بدون گل مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیستم، سپاهان را در وضعیتی قرار داد که هم به لحاظ گل نزدن و هم به لحاظ گل نخوردن بالاترین رکوردهای فصل جاری خودش را خلق کند. زردپوشان اصفهان هم‌اکنون 177دقیقه است گلی نزده‌اند و 315دقیقه است دروازه‌شان مقابل حریفان باز نشده است. هر دوی این اعداد بالاترین رکورد سپاهان در فصل جاری هستند و این تیم فقر گل را در بازی‌هایش بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند. سپاهان از همان ابتدای فصل رکورددار پرگل‌ترین بازی‌هاست. در بازی‌های این تیم مجموعا 54گل ردوبدل شده (2.7گل در هر بازی) که این رقم بیشتر از هر تیم دیگری است. اما بازی‌های اخیر این تیم کم‌گل‌تر از قبل شده، تا جایی که آمار 3بازی اخیر یک گل در هر بازی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید