• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 فروردین 1400
کد مطلب : 127813
+
-

جنوا، آینده رونالدو

یوونتوس برای پیشگیری از رفتن کریستیانو باید از امروز برای سهمیه بجنگد

پیش بازی
جنوا، آینده رونالدو

دیروز همه مسابقات فوتبال در جهان تحت‌تأثیر و زیر سایه ال‌کلاسیکو بود. امروز اما بازی‌های مهم‌تری برگزار می‌شود. قبل از بررسی بازی‌های امروز و امشب به یک نکته آماری هم اشاره کنیم درباره تک‌بازی جمعه‌شب در لیگ برتر. آداما ترائوره، بازیکن عضلانی و تنومند ولورهمپتون که فقط به منچسترسیتی بلد است گل بزند، در بازی با فولام سرانجام پس از 48مسابقه پیاپی موفق به گلزنی شد. این بیست‌وهشتمین اقدام او به زدن ضربه به سمت دروازه حریفان در این فصل بود.

   سری آ
رقابت‌های سری‌آ نه برای قهرمانی بلکه برای سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا داغ شده است. با توجه به افت یوونتوس در این فصل و اوج‌گیری اینتر با کونته و همچنین پوست‌اندازی میلان، باید از همین حالا اینترمیلان را قهرمان لیگ بدانیم. قهرمانی‌های پی‌درپی یوونتوس یک دهه پیش توسط آنتونیو کونته پایه‌گذاری شد و همین مربی قصد دارد این نوار قهرمانی را که خودش درست کرده بود پاره کند. حالا خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان برای یووه هم حس می‌شود. باشگاه تورینی که کریستیانو رونالدو را برای باطل کردن طلسم ناکامی در لیگ قهرمانان از رئال مادرید خریده بود ممکن است در لیگ قهرمانان اصلا حاضر هم نباشد. یووه و رونالدو برای کسب سهمیه باید با رقبایی مثل میلان، آتالانتا و ناپولی و حتی لاتزیو که فاصله کمی با هم دارند رقابت کنند. مقام نایب‌قهرمانی هم در دسترس است. البته روی کاغذ قهرمانی هم قابل دستیابی است و اگر معجزه‌ای رخ دهد اختلاف 12 امتیازی با صدرنشین در 9بازی آینده قابل جبران است. یووه ساعت17:30 و یک‌ساعت‌ونیم بعد از آغاز دیدار اینتر- کالیاری به مصاف جنوا می‌رود. دیگر امتیازی برای از دست دادن باقی نمانده است. جدال امشب فیورنتینا- آتالانتا و سمپدوریا- ناپولی هم در تعیین سرنوشت یووه اثرگذار است. درصورت به‌دست نیامدن سهمیه، رونالدو رفتنی خواهد بود.

  لیگ برتر
آرسنال با آرتتا در ادامه روند بد اخیرش در نتیجه‌گیری ساعت 22:30 امشب به مصاف شفیلد ته‌جدولی می‌رود؛ همان تیمی که منچستریونایتد را برد و این تیم را از کورس قهرمانی عقب انداخت. آرسنال که بهترین قرعه را در یک‌چهارم پایانی لیگ اروپا به‌دست آورده بود، نتوانست از پس اسلاویا پراگ برآید. تیم اهل چک در 2 دور قبلی ابتدا با 2 تیم بریتانیایی لستر و گلاسکو رنجرز مساوی کرده بود و در بازی برگشت آنها را 2 بر صفر شکست داده بود. شاید آرسنال سومین قربانی بریتانیایی این تیم باشد. جدال وستهام و لستر هم نقش مهمی در تعیین تیم‌های حاضر در رقابت‌های اروپایی در فصل آینده دارد. لستر مدعی لیگ قهرمانان و وستهام مدعی سهمیه لیگ اروپاست. اما مهم‌ترین بازی دیدار ساعت 20 امشب بین تاتنهام و منچستریونایتد است. مورینیو در رویارویی‌هایش با منچستریونایتد 10‌برد، 9تساوی و تنها 4 باخت به‌دست آورده است و در تقابل با اوله‌گونار سولسشائر 2برد، یک‌تساوی و یک‌باخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید