• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 6 بهمن 1399
کد مطلب : 122794
+
-

ورود بمب‌افکن‌های اتمی چین به حریم هوایی تایوان

آسیا
ورود بمب‌افکن‌های اتمی چین به حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در مجموع ۱۵ فروند هواپیمای چینی شامل ۱۲ جت جنگنده وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند. به گفته دولت تایوان در این پروازها، بمب‌افکن‌های «اچ-۶کی» چین با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای و جت‌های «جی ۱۶» شرکت داشته اند. این دومین روز است که هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان وارد می‌شوند. این منطقه دارای پدافند هوایی است. پرواز جنگنده‌های چینی در حریم هوایی تایوان، اگرچه به شدت همیشه مورد اعتراض تایوان و آمریکا واقع می‌شود، اما یک اتفاق تکراری است. با این حال، خبرگزاری رویترز می‌نویسد که هرگز پرواز جنگنده‌های چینی در این منطقه به این تعداد و وسعت نبوده است. چین تایوان را جزوی از قلمرو خود به شمار می‌آورد، اما تایوان می‌گوید کشوری مستقل است و هرگز به چین ملحق نخواهد شد.
چین اعلام کرده در راستای حفظ امنیت ملی خود در حال انجام رزمایش است. مقام‌های چین گفته‌اند که تایوان در نهایت باید به خاک چین ملحق شود. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، سال گذشته میلادی طی سخنانی تاکید کرد که هیچ کسی حق ندارد این واقعیت را انکار کند که تایوان «بخشی از خاک چین است». او به این بسنده نکرد و گفت که استفاده از «گزینه نظامی» برای متحد کردن خاک چین روی میز است.
تایوان که خود را «جمهوری چین» می‌خواند، جزیره‎ای کوچک با وسعت 36 هزار کیلومتر مربع در میانه آب‌های دریای چین است که همواره نسبت به «جمهوری خلق چین» با بیش از 9 میلیون کیلومتر مربع وسعت ادعای مالکیت داشته است. همین وضعیت در سمت مقابل هم جریان داشته و پکن، مدعی حاکمیت بر تایوان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید