• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آبان 1399
کد مطلب : 115632
+
-

اتوبوس‌های مشهد، کتابخانه سیار می‌شوند

پیگیری
اتوبوس‌های مشهد، کتابخانه سیار می‌شوند

مریم سرخوش- خبرنگار

همزمان با 24آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، شهردار مشهد از اختصاص اتوبوس‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق حاشیه‌ای مرکز خراسان‌رضوی خبر داد. خبر ساخت کتابخانه عمومی در شهرک شهید رجایی از محله‌های کم‌برخوردار کلانشهر مشهد به‌عنوان یکی از ۱۲ پروژه شهری در حاشیه شهر مشهد با شعار «یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر» منتشر شد.
شهردار مشهد با اشاره به ساخت کتابخانه در حاشیه شهر، مناطق فاقد کتابخانه و در محل ایستگاه متروی مشهد با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان می‌گوید: علاوه بر این موارد، شهرداری مشهد آمادگی دارد اتوبوس‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی قرار دهد. محمدرضا کلایی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی سیار، ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کلانشهر مشهد هستند، افزود: تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی در راه‌اندازی کتابخانه سیار ویژه حاشیه شهر جای قدردانی دارد و به توسعه زیرساخت کتابخانه‌ها در مرکز استان منجر خواهد شد.
کلایی با تأکید بر اینکه تحقق شعار «مشهد شهر کتاب، دانایی و زندگی» شایسته این کلانشهر است، تحقق این امر را مستلزم کاری جهادی و شبانه‌روزی عنوان کرد و گفت: ۱۲پروژه شهری که ساخت کتابخانه هم یکی از آنهاست، با هدف ساماندهی بخشی از حاشیه مشهد به‌ویژه شهرک‌های شهیدان رجایی و باهنر آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری خواهد شد. مجموعه این اقدامات بافت شهرک‌های حاشیه شهر مشهد را تغییر خواهد داد. حاشیه شهر مشهد با جمعیتی حدود یک میلیون نفر، یک‌سوم جمعیت کلانشهر مشهد را در خود جای داده که این تراکم جمعیت با وجود محرومیت‌های مختلف در این مناطق موجب پیامدهای ناگوار اجتماعی و فرهنگی است. شرایطی که البته به تأکید شهردار مشهد با اجرای برنامه جامع توانمند‌سازی و زیباسازی فضا‌ی مناطق حاشیه‌ای به کاهش معضل‌های اجتماعی و فرهنگی حاشیه‌نشینی در مرکز استان منجر خواهد شد. کلایی ادامه داد: یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای پنجم شهر مشهد توازن‌بخشی و کاهش فاصله میان بخش‌های برخوردار، کم‌برخوردار و حاشیه شهر است و هم‌اکنون طرح «یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر» با سرمایه‌گذاری و هزینه‌ای در حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست. برنامه‌های شهرداری مشهد برای رفع محرومیت از حاشیه شهر ارائه شده و برای تحقق این امر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح ملی، استانی و شهری با ایجاد تعامل، همدلی، هم‌افزایی و هماهنگی بین‌بخشی در دستور کار قرار گرفته است. حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد هم اوایل آبان از اختصاص بودجه حدود 2میلیارد تومانی برای تعمیر و بهسازی اساسی حدود ۸ مرکز فرهنگی در مناطق کم برخوردار خبر داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید