• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112351
+
-

سرخ دراماتیک

5 لحظه خاص پرسپولیس در راه رسیدن به فینال آسیا


بهروز رسایلی|  پرسپولیس با برگزاری 7 بازی در کمتر از 20 روز به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. طبیعی است که در این مسیر، آن هم با این همه فشردگی و حساسیت، اتفاقات خاطره‌انگیز زیادی رخ داده باشد، اما برای ثبت در تاریخ، می‌توان 5 لحظه کلیدی را از دل مسابقات سرخپوشان بیرون کشید و به آنها جداگانه نگاه کرد. صد البته همه گل‌ها در چنین تورنمنت‌هایی کلیدی‌اند، اما این 5 لحظه خاص بیرون از آنها انتخاب شده است.

  سیو لک مقابل شارجه
حامد لک ستاره درخشان پرسپولیس در این مسابقات بود. او واکنش‌های خوب زیادی داشت که شامل سیوهایش در بازی اول با التعاون، دیدار با السد و مخصوصا مهار پنالتی مایکون در بازی با النصر می‌شد. با این همه یکی از کلیدی‌ترین واکنش‌های لک مربوط به مهار ضربه ویلیتون در اواسط نیمه اول بازی با شارجه می‌شد. پرسپولیس با گل زودهنگامش از حریف اماراتی جلو افتاده بود و این تیم می‌توانست روی ارسال بلند پشت مدافعان به بازی برگردد، اما لک عالی عمل کرد. درصورت گل شدن آن توپ، احتمال زیادی وجود داشت که ورق بازی برگردد. الشارجه با کایو و ویلیتیون خط حمله مخوفی داشت که در بازی قبلی 6 گل به التعاون زده بود. به تساوی کشیده شدن بازی در آن شرایط، یک ضربه روحی بزرگ برای پرسپولیس بود؛ تیمی که به‌منظور صعود از مرحله گروهی نیاز به پیروزی داشت.

  وقتی شجاع نقش بر زمین شد
یکی از سنگین‌ترین مسابقات پرسپولیس در قطر، بازی با السد بود. نماینده قدرتمند میزبان ازجمله شانس‌های اصلی رسیدن به فینال به شمار می‌آمد و تیم یحیی گل‌محمدی صرفا با ارائه یک نمایش جانانه، به کمک گل دقایق پایانی عیسی آل‌کثیر موفق به شکست این حریف شد. بعد از پایان این بازی اما پرسپولیسی‌ها که نای جشن گرفتن نداشتند روی زمین پهن شدند. در این لحظات حامد لک چهاردست و پا خودش را به شجاع خلیل‌زاده رساند؛ بازیکنی که گفته می‌شود بعد از آن بازی با افت فشار مواجه شد.

  ماشاریپوف در نقش کمال!
اگر پیش از بازی پرسپولیس و پاختاکور به هواداران تیم ایرانی گفته می‌شد قرار است در 15 دقیقه ابتدایی بازی یک کارت قرمز داده شود که در متن آن کمال کامیابی‌نیا قرار گرفته، همه آنها صددرصد می‌گفتند کمال باز یک تکل بی‌محابا رفته و اخراج شده؛ اتفاقی که اخیرا به وفور برای کامیابی‌نیا رخ داده است. با این حال وقتی قرار است فوتبال معجزه کند، ماشاریپوف فانتزی‌باز روی پای کمال خشن تکل می‌رود و کمک‌داور ویدئویی که درست از همین مرحله وارد مسابقات شده، کارت زرد داور را قرمز می‌کند. ماشاریپوف از بهترین نفرات پاختاکور بود که استقلال را هم خیلی اذیت کرد، اما مقابل پرسپولیس اخراج شد تا سرخپوشان ضمن کسب یک پیروزی راحت، کمی هم نفس ذخیره کنند.

  تیر حمدالله؛ الحمدللله!
پرسپولیس در این مسابقات زیاد به تیر زد، اما نکته اینجاست که همه آن بازی‌ها را برد. عیسی آل‌کثیر تیر دروازه تعاون و السد را لرزاند، اما سرخپوشان برنده شدند. با این حال تیر دروازه در بهترین زمان ممکن دین خودش را به سرخپوشان ادا کرد؛ وقتی دقیقه 48بازی با النصر ضربه آزاد عبدالرزاق حمدالله به تیر دروازه پرسپولیس خورد. مسابقه در آن دقایق یک - یک بود و همه می‌دانند که اوایل 2 نیمه بدترین زمان ممکن برای گل خوردن است.

  وداع اشکبار با عیسی
و سرانجام محرومیت عجیب عیسی آل‌کثیر در فاصله 3 ساعت تا بازی نیمه‌نهایی، ابتدا پرسپولیسی‌ها را تا مرز جنون خشمگین کرد، اما فورا مایه وحدت آنها و منبع الهام برای مبارزه در یک جنگ نابرابر شد. تصویر خداحافظی پرسپولیسی‌ها با عیسی در هتل، فوق‌العاده عجیب و تکان‌دهنده بود. این نیرو که حتی از پشت یک عکس به بیننده منتقل می‌شد، نهایتا کاری کرد که پرسپولیسی‌ها در شرایط دشوار حتی با وجود عقب افتادن و 10 نفره شدن بازی را ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید