• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 تیر 1399
کد مطلب : 103592
+
-

چالش ماسک در ایالت‌های آمریکا

استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانیم برای کاهش انتقال ویروس انجام بدهیم

نگاه دیگر
چالش ماسک در ایالت‌های آمریکا


افزایش تعداد مبتلایان در کشورهایی که به نسبت بیشتری با ویروس کرونا در جنگ هستند، موجب شده است تا استفاده از ماسک در مجامع عمومی اجباری شود. این اتفاق بیش از همه در برخی ایالت‌های آمریکا رخ داد؛ جایی که روزانه تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد. مثلا در کالیفرنیا توصیه‌های مقامات بهداشتی درنظر گرفته شد و این ایالت به جدیدترین ایالتی تبدیل شد که نیاز به زدن ماسک در آن برای تقریبا جمعیت 40میلیون نفری این ایالت اجباری شد و بنابر دستور مقامات دولتی مردم این ایالت هر زمان که قصد ترک خانه خود را دارند موظف هستند تا ماسک به‌صورت داشته باشند.
پیش از این، فقط کارمندان مشاغل اساسی ملزم بودند که از ماسک مقابل بینی و دهان خود استفاده کنند، گرچه به ایالت‌ها و شهرها اختیار داده شده است تا نسبت به انجام چنین اقداماتی خودمختارانه تصمیم‌گیری کنند.

رکوردشکنی 3 ایالت
اسکات گاتلیب، عضو سابق هیأت مدیره سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: 3ایالت دیگر که روزانه شاهد بروز رکورد بالایی از موارد ابتلا به کووید-19است، هنوز دستورالعملی برای زدن ماسک در سطح ایالت صادر نکرده‌اند و این یک مشکل اساسی است. در آریزونا و تگزاس، فرمانداران جمهوریخواه به شهرداران این اختیار را داده‌اند که استفاده از ماسک را در شهرهای مربوطه خود اجباری کنند اما به شهرداران در فلوریدا چنین اختیاراتی داده نشده است. به گفته گاتلیب این یک اشتباه بزرگ است؛ آنها در حال از دست دادن وقت طلایی هستند، به‌نظر من باید هرچه زودتر استفاده از ماسک را اجباری کنند. او می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم دوباره مشاغل را تعطیل کنیم، نمی‌خواهیم اقتصاد دوباره راکد شود، بنابراین ابزارهای زیادی وجود ندارد که بتوانیم به پایین آوردن تعداد مبتلایان برسیم.
استفاده از ماسک به‌طور همگانی تنها کاری است که هم‌اکنون می‌توانیم برای کاهش انتقال ویروس انجام دهیم. این واقعا همه‌‌چیزهایی است که در اختیار داریم که البته ابزار بسیار قوی‌ای هم نیست. اما تنها کاری است که اگر همه انجام بدهند می‌تواند به‌طور مؤثر در کاهش میزان مبتلایان به کووید-19عمل کند.
استفاده از ماسک حالا به یک جنجال حزبی تبدیل شده است. نکته قابل‌توجه این است که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس- معاون او- تمایلی به استفاده از ماسک در ملاعام ندارند یا عمدا از زدن آن در انظار عمومی امتناع می‌کنند. مشخصا در مورد ترامپ، او به نوعی به افرادی که ماسک به‌صورت دارند و یا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند تحقیرآمیز نگاه می‌کند که همین امر موجب می‌شود آنهایی که طرفدار او هستند به تبعیت از او تمایلی به رعایت قوانین اجباری یا اختیاری نداشته باشند.
به‌عنوان مثال چندی پیش، هزاران هوادار که شنبه در برنامه تبلیغاتی ترامپ در تولسا اوکلا جمع شده بودند، باوجود توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده نه‌تنها ماسک به‌صورت نداشتند بلکه اجباری هم برای این کار نداشتند. گذشته از این، چندین دلیل دیگر وجود دارد که چرا آمریکایی‌ها از زدن ماسک امتناع می‌کنند. من فکر می‌کنم برخی از افراد آن را نوعی نقض آزادی خود یا به‌عنوان راهی برای تحقیر برخی افراد در مرکز بهداشت عمومی می‌دانند. حتی برخی از مردم، نهادهای درمانی و بهداشتی را مقصر تعطیلی اماکن عمومی و قرنطینه می‌دانند. آنها مؤسسات بهداشت عمومی را مقصر راهنمایی‌های متناقض می‌دانند.»

ترس از کمبود ماسک
در اوایل بحران شیوع کووید-19مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از ماسک را برای عموم مردم توصیه نمی‌کردند و فقط افراد بیمار و آنهایی که از بیماران مراقبت می‌کردند را ملزم به استفاده از ماسک می‌دانستند. علاوه بر ترس از کمبود ماسک برای کادر درمانی شاغل در خط مقدم، گاتلیب می‌گوید که او شک دارد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تا سوم‌ماه آوریل منتظر ماند تا استفاده از ماسک را برای همه توصیه کند زیرا آنها نگران بودند که آمریکایی‌ها فکر کنند به این کار مجبور شده‌اند. با وجود این گاتلیب تأکید می‌کند که مدت‌هاست مشخص شده استفاده از ماسک مؤثرترین و ایمن‌ترین راه برای جلوگیری از انتشار گسترده ویروس کروناست.


جنجال حزبی
استفاده از ماسک حالا به یک جنجال حزبی تبدیل شده است. نکته قابل‌توجه این است که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا و مایک پنس- معاون او- تمایلی به استفاده از ماسک در ملاعام ندارند یا عمدا از زدن آن در انظار عمومی امتناع می‌کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید