• پنج شنبه 23 تیر 1401
  • الْخَمِيس 14 ذی الحجه 1443
  • 2022 Jul 14

آغاز ساخت طولانی‌ترین خط مترو

زاکانی: مقدمات تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن در دولت فراهم شده است
ساخت طولانی‌ترین خط متروی تهران آغاز شد؛ خطی که از شمال‌غربی تا شرق پایتخت را پوشش می‌دهد و بخش زیادی از آن بر دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز استوار شده و یکی از نکات مهم آن، داشتن 7ایستگاه ‌تبادلی با دیگر خطوط است.

استقبال از واکسن یادآور

آمار ابتلا به کرونا افزایش انفجاری دارد و تنها در یک روز، افزایش 42درصدی شناسایی بیماران جدید رقم خورده است. براساس اعلام وزارت بهداشت، تنها در 24ساعت با افزایش 1500نفری، 5هزار بیمار جدید شناسایی و 541نفر هم بستری شده‌اند.

بزم بازندگان

رئیس‎جمهور آمریکا راهی تل‎آویو و ریاض شد تا درباره دغدغه‎های بی‎شمار حوزه امنیت و سیاست‎خارجی واشنگتن با متحدان سنتی کاخ‎سفید رایزنی کند.

اقدام سلیقه‌ای درباره حجاب ممنوع

دولت سیزدهم در پاسخ به برخی از انتقادات از نحوه اجرای قانون حجاب و عفاف بر سیاست حداکثری پرهیز از دسته‌بندی میان مردم، حقوق شهروندی برابر آنها و تذکر مشفقانه جای برخوردهای سلبی تأکید دارد.

فرزندخواندگی آسان می‌شود

مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی می‌‌گوید تلاش‌هایی برای افزایش سرعت مراحل اداری فرزندخواندگی و تهیه شناسنامه برای فرزندان بهزیستی در جریان است
تکمیل فرایند ثبت‌نام در سامانه فرزندخواندگی بهزیستی و رسیدن نوبت به خانواده‌های واجد شرایط، برای این متقاضیان تازه اول راه است؛ طی‌کردن جلسات مشاوره، مشاوره‌های پزشکی، روال اداری و قانونی فرزندخواندگی تا دریافت مدارک هویتی و شناسنامه برای عضو جدید خانواده حداقل به 6ماه زمان نیاز دارد.

اعتراف بولتون به طراحی کودتاهای خارجی

جان بولتون، مقام سابق آمریکایی، به حقیقتی اعتراف کرده که سیاستمداران این کشور کمتر تمایل دارند تا با چنین صراحتی درباره آن صحبت کنند؛ تلاش برای تغییر رژیم و کودتا در کشورهای دیگر.

رشد تولیدات صنعتی در خرداد ماه

پژوهشکده پولی و بانکی با انتشارگزارش ماهانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورس از رشد 2.6درصدی تولیدات صنعتی در خرداد ماه خبر داد.
پیام رهبر معظم انقلاب به اختتامیه جشنواره سرود فجر

موضوعات اسلامی،انقلابی و ملی در سرودها انتخاب شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی در خصوص آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر صادر کردند.

هزینه ساخت و متوسط نرخ بلیت مترو در تهران و جهان چقدر است؟

در همشهری آنلاین بخوانید

ضرب شست سایبری به اسرائیل

نویسندگان شهرستانی جدی گرفته نمی‌شوند