09
پنج شنبه 23 تیر 1401
شماره 8543
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جادوی اقدام‌های 10برابری

طبیعی است که هر کسی دنبال توفیق در کسب‌وکار و زندگی باشد. کیست که از چنین چیزی بدش بیاید؟ اما نکته اینجاست که با چه راه‌ها و روش‌هایی بخواهیم به چنین چیزهایی برسیم.
ویژه
برای اینکه بتوانید تجربه کسب کنید باید سفر بروید و لازمه سفر آمادگی ذهنی است. در سفر ممکن است هر لحظه اتفاق‌هایی رخ بدهد که نه‌تنها خارج از برنامه است، بلکه تمام برنامه سفر را هم تحت‌تأثیر قرار بدهد.
یکی از آداب و رسوم ما ایرانی‌ها برای خوردن انواع غذا، استفاده از قاشق و چنگال است.
بسیاری از علاقه‌مندان به مطالعه، وقتی نام آثار کلاسیک را می‌شنوند به یاد کتاب‌هایی چند صد‌صفحه‌ای و چند‌جلدی عظیم و سخت‌خوان می‌افتند که خواندن آنها وقت زیادی می‌برد.
هر روز همان کارهای تکراری، همان مسیر همیشگی، همان برنامه روزانه بدون هیچ تغییری، احتمالاً شما هم موافقید که این تکرار، جز ملال و آسیب رساندن به روح و روان ما، پیامد دیگری ندارد.
خوردن انواع میوه و سبزی به‌ویژه در فصل تابستان ازجمله نکات و مواردی است که از سوی کارشناسان تغذیه توصیه می‌شود. یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین روش‌ها برای خوردن سبزی‌ها تهیه سالاد از آنهاست.
اندیشکده مشهور «لگاتوم» هر سال فهرست «مرفه‌ترین» کشورهای جهان یا به تعبیری بهترین کشورها برای زندگی را منتشر می‌کند و به‌تازگی مرفه‌ترین کشورهای جهان در سال 2022را معرفی کرده است.

نقش‌های منفی را بسیار دوست دارم

گفت‌وگو با فریبا نادری، بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون به بهانه بازپخش «ستایش»
این روزها که سریال «ستایش3» از تلویزیون بازپخش می‌شود و دوباره شاهد هنرنمایی فریبا نادری در نقش «پری‌سیما» به‌عنوان نقش منفی و ضد‌قهرمان داستان هستیم، بیش از پیش به این نکته و واقعیت پی‌می‌بریم که کاراکتر منفی هم اگر به خوبی ایفای نقش کرده و می‌تواند به اندازه نقش اول و اصلی داستان مورد‌توجه قرار بگیرد و ماندگار شود.
پایان بی‌طرفی در آخر دنیا

پایان بی‌طرفی در آخر دنیا

برخی کشورهای دنیا نفع‌شان در بی‌طرفی بی‌چون و چراست. این کشورها عموماً وارد مناقشات بین‌المللی نمی‌شوند و با اعلام بی‌طرفی به کشورهایی امن برای سرمایه‌گذاری بدل می‌شوند.
کافه‌ای قرق خانم‌ها
کافه‌ای قرق خانم‌ها
برخی از ایده‌های اولیه کسب‌وکار، از ارائه خدمات به گروه‌هایی خاص شکل می‌گیرد؛ مثلا ارائه خدمات به خانم‌ها و بانوان.
نزدیک به یک دهه از دوری یکی از خوشنام‌ترین مربیان شیرازی از لیگ برتر گذشته و فوتبال شیراز در این بازه زمانی نسبتا طولانی دوران افول و نزول را طی کرده است.

دره‌نوردی

یکی از تفریحات رایج در فصل تابستان رفتن سراغ دره‌ها و صخره‌های خوش آب‌وهوایی است که خصوصاً رودخانه‌ای خروشان هم در میان آن در جریان باشد؛ جایی که هوای بهاری بر گرمای تابستان غلبه کند.

ماجراجویی میان سنگ‌ها

یکی از دغدغه‌های اصلی برای روزهای گرم سال و خصوصا اواسط تابستان، پیدا‌کردن مکانی مناسب برای فرار از این گرما و رسیدن به هوایی خنک، هرچند برای مدتی کوتاه است.

نویسندگان شهرستانی جدی گرفته نمی‌شوند

محمداسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده پرکاری است و میان آثارش هم داستان‌ کوتاه پیدا می‌شود و هم رمان بلند. اما او جز پر‌کار بودن، کارنامه پرجایزه‌ای هم دارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
تامس ای. هریس این کتاب را با استفاده از نظریه‌های زیگموند فروید نوشت.
فوتبال شیراز به شکل عجیبی با نام برادران پیروانی عجین است. در یک برهه‌ای که غلامحسین، افشین و امیرحسین پیروانی در تیم‌های مختلف مربیگری می‌کردند برخی رسانه‌ها لقب«سه تفنگدار» را برای آنها انتخاب کردند و انصافا لقب بامسمایی بود.
سریال «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد اقتباسی از کتاب قصه‌های مجید اثری از هوشنگ مرادی‌کرمانی است که در سال1369از تلویزیون پخش شد.