• شنبه 28 خرداد 1401
  • السَّبْت 18 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 18

دورخیز دولت برای مهار بازار اجاره

اجاره‌نشین‌ها منتظر بسته جدید دولت برای بازار اجاره باشند؛ این پیامی است که اخیراً وزیر راه و شهرسازی از طریق توییتر اعلام کرده و قرار است با یک حرکت جهادی و بزرگ فرا وزارتخانه‌ای، تیغ تیز اجاره‌بها را از گردن قشر آسیب‌پذیر بردارد. به‌گزارش همشهری، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی 2روز پیش، در توییتر از ارائه بسته جدید خروج از بحران اجاره‌بها با همکاری صاحب‌نظران به رئیس‌جمهوری خبر داد؛ بسته‌ای که معاون وزیر توضیحاتی در مورد آن ارائه داده و تقریبا مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات 3سال اخیر وزارت راه و شهرسازی در میدان بازار اجاره، با رویکرد جدی‌تر و با حمایت سران 3قوه است.

600خانه تاریخی شناسنامه‌دار می‌شوند

بانک اطلاعاتی بناهای تاریخی، باغ‌موزه‌ها و خانه‌موزه‌های تهران تشکیل شد؛ بانکی که کمک می‌کند تا مرمت این آثار تاریخی با اولویت مشخصی انجام شود.به گزارش همشهری، تهران علاوه بر بناهای تاریخی به ثبت ملی رسیده، خانه‌های ارزشمند و قدیمی فراوانی دارد که هرکدام از آنها می‌توانند با مرمت، تبدیل به فضایی فرهنگی، تفریحی و گردشگری شوند.

رابطه ساختار و بازیگر در آژانس انرژی اتمی

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی، به نماد استیصال و سردرگمی در مواجهه با کشورمان تبدیل شده‎است. این استیصال، منبعث از بازی سیاسی و خطرناک آژانس در صدور قطعنامه ضد‌ایرانی اخیر بوده و با افزایش دامنه و عمق واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مسئله، شاهد تشدید آن هستیم.

وعده افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم

منتقدان به افزایش ظرفیت پزشکی می‌گویند باید از20هزار پزشک عمومی بیکار‌برای مناطق دورافتاده استفاده شود
کارشناسان حوزه سلامت افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی را طرح کارشناسی‌شده‌ای نمی‌دانند اما براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، خروجی کنکور امسال افزایش 1600نفری رشته پزشک عمومی نسبت به سال گذشته -8هزار نفر- و 10درصدی در دندانپزشکی خواهد داشت.

افت 7درصدی قیمت ارز طی یک هفته

بازار ارز هفته گذشته روز‌های پرتلاطمی را سپری کرد. رشد قیمت‌ها به حدی بود که موجب شد قیمت هر دلار آمریکا هفته قبل حتی به 33هزار و400تومان هم برسد. اما از اواخر هفته قبل به‌دنبال اقدامات تازه بانک مرکزی به‌ویژه آغاز معاملات توافقی ارز صادرکننده‌ها در صرافی‌ها شیب قیمت ارز نزولی شد.

بلیت شناور؛ نجات غریق گیشه

حوزه هنری قیمت بلیت‌هایش را شناور می‌کند. طرح شناور کردن بلیت سینما فعلا به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود. یعنی بهای بلیت در همه سانس‌ها ۴۵ هزار تومان نیست. جالب اینکه حوزه هنری به‌عنوان نهادی که بیشترین سالن سینما را در کشور در اختیار دارد با اجرای طرح بلیت نیم بها در مورد همه فیلم‌ها و در تمام سینماها موافق نیست.
رئیس‌جمهور با طرح احیای زاینده‌رود به اصفهان رفت

رئیسی: ما به قلب مشکلات می‌زنیم

بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور به مقصد اصفهان درک میدانی سیدابراهیم رئیسی از حداقل 5معضل و بحران این استان را به‌همراه داشت.

گردشگران کدام کشورها به ایران بیشتر سفر کرده‌اند؟

2 بیمار مرگ مغزی، منجی 7نفر شدند

قدردانی مدیران خانه‌های خلاق و نوآوری از رهبر فرزانه انقلاب

رفتن شهردار از خیابان بهشت شایعه بود